ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۵

نخستین کارگاه روش تدریس پیانو توسط پویان آزاده برگزار شد

ریتم نو – کارگاه فشرده دکتر پویان آزاده با مدرسان ساز پیانو از سراسر کشور در تاریخ 2 دی‌ماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.
 




این برنامه که اولین همایش مدرسان پیانو کشور است، با استقبال بیش از 80 نفره اعضای فعال برگزار شد و برای نخستین بار در کشور است که سمیناری در مورد روش تدریس پیانو یا همان پداگوژی ساز پیانو برگزار می‌شود.


در این سمینار قسمتی از قطعات به شکل توضیحات آموزشی از آهنگسازان کلاسیک اروپایی موتزارت و شوپن و از معاصر و کلاسیک ایرانی جواد معروفی و امین الله حسین توسط برگزارکننده باهدف پداگوژیک اجرا شد. در مورد فلسفه آموزش پیانو در اروپا همراه با مصاحبه‌های انجام‌شده توسط دکتر پویان آزاده با پروفسورهای برجسته پداگوژی اروپا نیز پخش شد.


شرکت‌کنندگان به شکل فعال در این ورکشاپ شرکت کرده و برخی از شرکت‌کنندگان ضمن اجرای قطعات ، توضیحاتی را بیان کردند و پویان آزاده توضیحاتی ارائه دادند.


در قسمتی از برنامه دیبا پیشدادی از هنرجویان موفق پویان آزاده در انستیتو پیانو پویان ، چهار قطعه را اجرا کردند.


یکی از نکات ویژه این ورکشاپ ، استفاده رپرتوار فاخر پیانو کلاسیک ایرانی و فرهنگ شنیداری موسیقی فاخر ایرانی در راستای آموزش پیانو بود.نظریه‌ای که بخشی از فلسفه آموزش دکتر پویان آزاده است.


پویان آزاده دارای فوق‌لیسانس نوازندگی پیانو کلاسیک اروپایی و دکترای آموزش پیانو Education Music از دانشگاه مارتین لوتر آلمان و بنیانگذار نخستین مرکز تخصصی آموزش پیانو «انستیتو پیانو پویان» و عضو هیات علمی پیانو دانشگاه هنر تهران است.


گفتنی است ؛ برای تمامی شرکت‌کنندگان فعال در این کارگاه از سوی کانون مدرسان خانه موسیقی گواهی شرکت صادر می‌شود.


لازم به ذکر است ؛ به‌زودی کارگاه دوم هم‌زمان با رونمایی کتاب «متد اروپایی آموزش پیانو» توسط نشر چشمه ، ترجمه پویان آزاده برگزار خواهد گردید که تاریخ و زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


برچسب ها: پویان آزاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه