ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۰ دی ۱۳۹۴

نشست خبری کنسرت گروه آیهان برگزار شد

ریتم نو : چهارشنبه نهم دی ماه نشست خبری کنسرت گروه آیهان با حضور آیهان خواننده، یاشار آذرتاش تهیه کننده و حجت مبذول سرپرست ارکستر "ریحان " و در غیاب میرطاهر مظلومی مدیر هنری این گروه برگزار شد.
نشست خبری کنسرت گروه آیهان برگزار شد نشست خبری کنسرت گروه آیهان برگزار شد

این نشست با صحبت های یاشار آذر تاش و خیر مقدم به اصحاب رسانه و پس از آن ابراز تسلیت برای درگذشت استاد ولی الله مومنی که از او به عنوان یک دوست هنری و یار و یاور موسیقی آذربایجان و همچنین تشکر از اسپانسرشان شرکت جیرینگ آغاز شد.
پس از آن یاشار آذر تاش به دومین اجرایشان در تهران اشاره کرد که قرار است یازدهم دی ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی به روی صحنه بروند.او به متفاوت بودن و خاص بودن این اجرا نسبت به اسفند گذشته خبر داد و از اجرای حرکات فکلور آذربایجانی توسط کودکان خبر داد.
آذر تاش به تور کنسرتهایشان اشاره کرد که پس از تهران، بیست و پنجم دی ماه در سالن نژاد فلاح کرج و سپس در شهر ارومیه اجرا خواهند داشت و همچنین به برنامه هایشان برای اجرا در خارج از ایران اشاره کرد.
او همچنین درباره تفاوت این اجرا و قطعات توضیح داد که قرار است خواننده جدیدی که حرفهای زیادی برای گفتن دارد پا به عرصه بگذارد و این به معنای رقابت با رحیم شهریاری که سالهاست در این عرصه فعالیت می کند نیست و او را از پیشگامان موسیقی آذربایجان خواند.
او این نشست خبری را بهانه ای برای رونمایی کوچک اجرا برای اصحاب رسانه دانست و این را حایز اهمیت دانست .
پس از صحبت های آذرتاش آیهان خواننده گروه درباره رپرتوار برنامه توضیح داد که قرار است قطعاتی از آلبوم مارال به روی صحنه برود.و این آلبوم در فاصله زمانی میان اجرای تهران و کرج رونمایی خواهد شد.
او هم به عدم رقابت با شهریاری اشاره کرد و به این اشاره کرد که هر کسی خواستار ترقی می باشد.
او اشاره کرد که حرفهای زیادی برای گفتن دارد و این اجرا همراه با قطعات آشنایی برای هواداران است که با توجه به فضای سالن به نمایش گذاشته می شوند.
او  گفت با اینکه اکثر تنظیم ها برای موسیقی پاپ انجام شده است اما اصالت آثار دست خوش تغییر نشده است و از سازهای سنتی آذربایجان نظیر نقاره، کمانچه، تار و گارمان و ... در کنسرت بهره می گیرم و به بحران وضعیت موسیقی در کشور اشاره کرد و گفت با دیگران در مشاجره بودم که نباید یک اثر اصیل آذربایجان دست خوش تغییر شود و خود نیز به این اشاره کرد که هیچ کدوم از قطعات آلبوم از قطعات قدیمی نیست و همه آنها قطعات جدید خواهند بود.
در انتها مبذول به تنظیم متفاوت آثار اشاره کرد و گفت برای بروز تر شدن قطعات از افکت های الکترونیک استفاده کرده ایم و از آنجا که موسیقی آذربایجان همیشه یک موسیقی سنتی بوده است ما تلاشمان برای برداشتن قدم رو به جلو بوده است.
گروه ریحان این کنسرت و تفاوتهایش را وظیفه ای در قبال موسیقی می دانند.

 

نویسنده: شهاب مفخمی

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه