ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

نشست شعرخوانی و امضای کتاب شمس آقاجانی و رویا تفتی برگزار شد

ریتم نو : نشست شعرخوانی و امضای کتاب « شمس آقاجانی » و « رویا تفتی » روز جمعه سی‌ام مرداد سال جاری ساعت 16در « مکتب تهران » با حضور شاعران نام‌برده و مهمانانی چون « عباس حبیبی بدرآبادی »، « علیرضا آدینه »، « مازیار نیستانی » و ... همچنین برخی از علاقه‌مندان به شعر (خصوصاً جریان شعری دهه‌ی هفتاد)برگزار شد.


 

 

در ابتدا ، مجری جلسه به سبقه ی ادبی « شمس آقاجانی » ازجمله حضور پررنگ وی در کارگاه شعر« رضا براهنی » و جمله‌ی آقاجانی به این مضمون : (شرکت در کارگاه‌های براهنی یکی از شانس‌های خوب زندگی من بود) اشاره کرد.

وی در ادامه مجموعه آثار شمس آقاجانی بهنام‌های «مخاطب اجباری» (به‌عنوان اولین کتاب او که در آن سال‌ها به‌عنوان سه کتاب برتر شعر شناخته شد) ، «شکل‌های ناتمامی»، «گزارش ناگزیری»، «سخن رمز دهان» (در خصوص مسائلی پیرامون شعر) و «راوی دوم‌شخص» را معرفی و از « شمس آقاجانی » خواست به خوانش اشعاری از خود بپردازد .

او نیز ضمن خوش‌آمد به حضار بابیان جمله‌ی خیلی وقت را نمی‌گیرم بی‌درنگ به قرائت اشعاری از مجموعه شعرهای خود(گزارش ناگزیری و مخاطب اجباری) پرداخت و با تشویق مخاطبانی که در حین شعرخوانی او از سر توجه و علاقه به این اشعار، سکوت کرده بودند،مواجه شد.

در ادامه‌ی روند این مجال، مجری جلسه به معرفی « رویا تفتی » پرداخت و در خصوص او نیز به حضور فعالش در کارگاه‌های « رضا براهنی »ا شاره کرد سپس از کتاب‌های او به نام‌های «سایه لای پوست» و «رگ‌هایم از روی بلوزم می‌گذرند» نام برد و درنهایت از تفتی خواست که به انتخاب خود اشعاری را برای حضار در جلسه قرائت کند.

«رویا تفتی» هم با ذکر جملات کوتاه« سلام خیلی خوشحالم که در این جمع حضور دارم و حرف دیگری جز شعر ندارم» به شعرخوانی از اشعار چاپ‌شده خود در مجموعه‌های مذکور پرداخت.

در ادامه‌ی جلسه نیز دو شاعر مذکور به قرائت اشعاری از خود پرداختند و جلسه با شعری از تفتی در رثای خواهر تازه ازدست‌داده‌ی خود پایان یافت.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت

عکاس : دنیا گردینی

 
تقویم هنری ادامه