ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

هدف ما ارائه‌ی آلبومی متفاوت و به‌دوراز تکرارها بود

ریتم نو: علی اسدی در نشست خبری جدیدترین اثر خود هدفش از را ارائه‌ی آلبومی متفاوت و به‌دوراز تکرارها عنوان کرد.
 


ریتم نو: علی اسدی در نشست خبری جدیدترین اثر خود هدفش از را ارائه‌ی آلبومی متفاوت و به‌دوراز تکرارها عنوان کرد.


نشست خبری آلبوم بزن بریم با صدای علی اسدی ظهر روز گذشته (11 خردادماه 1395) در سالن سورنا برگزار شد.


این برنامه با پخش موزیک ویدیوی «کافه ترانه» و صحبت‌های علی اسدی خواننده اثر آغاز شد و سبک قالب آلبوم را پاپ عنوان کرد.


اسدی دلیل انتخاب این سبک را محبوبیت آن در بین جوانان خواند و گفت: سعی کردیم نتیجه زحماتی که برای این آلبوم کشیده‌ایم؛ لذت شنوندگان باشد و هدف ما ارائه‌ی آلبومی متفاوت و به‌دوراز تکرارها بود.


خواننده آلبوم بزن بریم در خصوص اثر مذکور گفت: « قابلیت شروین شناسی(آهنگساز) و ترانه‌های خوب آلبوم کمک زیادی به این اثر کردند. آلبوم شامل 10 قطعه است و پروسه تولید آن حدود دو سال و نیم زمان برد و تمام سعی ما ارائه کارهای جدید با توجه به سلیقه مخاطب امروز بود.»


وی که سبک اصلی‌اش موسیقی سنتی است و سال‌ها موسیقی و آواز سنتی را نزد اساتید بزرگی چون استاد جواهری و هنگامه اخوان گذرانده است در مورد انتشار آلبومی در سبک پاپ توضیح داد: به خاطر سلیقه مخاطب و همراه شدن تعداد بیشتری از سلیقه‌ها سعی کردیم این آلبوم را به سمت موسیقی پاپ ببریم.


علی اسدی که به‌تازگی نخستین اثرش را به انتشار رسانده است در ادامه این نشست از تولید آلبوم دوم خود صحبت کرد و گفت: «آلبوم بعدی من «جنون» نام دارد و مراحل پایانی آماده‌سازی را طی می‌کند و به‌احتمال‌زیاد تابستان آماده انتشار باشد. برخی قطعات این آلبوم در سایت بنده قابل‌دسترسی است و مخاطبان می‌توانند آن‌ها را گوش دهند. در این آلبوم سعی داشتیم موسیقی سنتی را به‌روز کرده و تنظیم جدیدی در آن‌ها ایجاد کنیم.»


این خواننده که می‌خواهد به سبک دیگری هم‌روی بیاورد معتقد است سلیقه بازار بر روی آلبوم اولش تأثیرگذار بوده و در مورد ادامه راهش گفت: «در آلبوم بعدی موسیقی سنتی مدرن را خواهید شنید که موسیقی سنتی سبک اصلی من است. در آلبوم دوم نیز شروین شناسی به‌عنوان آهنگساز حضور دارند و  نوعی موسیقی تلفیقی را هم در این آلبوم داریم. ما سعی کردیم در آلبوم اول سلیقه بازار را در نظر بگیریم ولی در آلبوم بعدی بیشتر به دغدغه‌های شخصی خود توجه می‌کنم.»


photo_2016-05-31_21-22-51


وی عقیده دارد اکثر کارهای سنتی به‌صورت کامپیوتری و نرم‌افزاری تنظیم نمی‌شوند و فقط ملودی خواننده است که تکرار می‌شود یا به‌عبارت‌دیگر فقط جواب آواز داده می‌شود و در ادامه بیان کرد: در این آلبوم سعی شده از این تکرار جلوگیری شود، ریتم را دخیل کند و همچنین در هر قطعه از یک ساز استفاده شود تا تمرکز روی همان ساز بوده و شنیده شود.


علی اسدی که معتقد است گروه‌های دیگری هم تجربه‌های این‌چنینی داشته‌اند در توضیح بیشتر گفت: «به هر موسیقی سنتی ما با داشتن اساتیدی همچون "محمدرضا شجریان" پیشینه‌ای بسیار قوی دارد و حیف است اگر جوانان با این سبک بیگانه باشند. پس تمام تلاش خود را برای جوان‌پسند کردن موسیقی سنتی خواهم کرد.»


آلبوم «بزن بریم» با صدای علی اسدی بعد از ماه مبارک رمضان منتشر می‌شود. آهنگسازی و تنظیم این آلبوم توسط «شروین شناسی» انجام‌شده و ترانه‌های این آلبوم توسط «رضا خوش بطن»، «فروزان احمدی» و


«فاطمه خاندانی» سروده شده است.


از نوازنده‌های آلبوم «بزن بریم» باید به «شروین شناسی» پیانو، سینتی سایزر و سازهای الکترونیک و درامز و همخوان، «محمد عرب» گیتار باس، «مهدی گرامی» آکاردئون، «مهران سراجیان» فلوت، «امیر شفیعیان» پرکاشن و سازهای کوبه‌ای، «رضا خوش بطن» گیتار اسپانیش و «عسل خردیار» همخوان اشاره کرد.


 

منبع: ریتم نو

نویسنده: مینا امینی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه