ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۶ تير ۱۳۹۴

وداع با پدر عود ایران

ریتم نو : آیین تشییع پیکر « منصور نریمان » پدر عود ایران صبح امروز از مقابل تالار وحدت برگزار شد.
01

 


 

« علیرضا پور امید » مدرس و پژوهشگر موسیقی به عنوان نخستین سخنران بیان کرد: پدر عود نوازی ایران به پرواز آخر رسید. شخصا معتقدم وی عنصر نامیرای موسیقی ایران و هنرمند شریف و ارزشمند جامعه هنری ایران بود.

وی در ادامه افزود: « منصور نریمان » کسی به اندازی وی در نوازندگی ساز عود موثر نبود و با توجه به ناملایمتی های روزگار، هیچ گاه گلایه نکرد و به کار خود ادامه داد.

در ادامه سجاد مهربانی از شاگردان زنده یاد محمدرضا لطفی ، در مقابل پیکر منصور نریمان، دعای « ربنا » را خواند و در پایان درگذشت استاد نریمان را به جامعه هنری تسلیت گفت و درادامه به آشنایی با استاد در سال های گذشته و کسب اجازه از خانواده ایشان برای خواندن دعا اشاره کرد.

درادامه « علی پژئهشگر »، « علی رستمیان » در این مراسم سخنرانی کردند و هوشنگ کامکار، هادی آزرم، علی بوستان، رضا مهدوی، حسین علی‌شاپور، علی‌اکبر شکارچی، افشین معصومی، فضل ‌الله توکل، بابک چمن‌آرا، علی مرادخانی، حمیدرضا نوربخش و تعدادی دیگر از هنرمندان در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد استاد منصور نریمان بودند.

شایان ذکر است؛ مراسم یادبود این هنرمند دوشنبه 29 تیرماه از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می شود.

منبع : ریتم نو

 

در ادامه میتوانید عکسهای این مراسم را از نگاه "امین باقری" ببینید
تقویم هنری ادامه