ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۴

وقتی دنگ شو براتون...؟! / دنگ شو و معرفی خواننده‌ای دیگر

ریتم نو : گروه موسیقی دنگ شو روز دوم شهریورماه در سالن همایش‌های برج میلاد و در دو سانس به روی صحنه رفتند تا بار دیگر اجرایی خاص با معرفی خواننده‌ای جدید را به نمایش بگذارند. البته این بار دنگ شو به‌جز معرفی خواننده‌ای جدید در پایان اجرایش همکاری قابل‌تأملی را با یک گروه موسیقی داشت که حضور این گروه توانست پایان خوشی را برای هواداران دنگ شو رقم بزند.


وقتی دنگ شو براتون...؟! /  دنگ شو و معرفی خواننده‌ای دیگر


 

 

معمولاً سانس‌های اول هر اجرایی به دلیل ترافیک با تأخیر در شروع مواجه است که کنسرت گروه دنگ شو از این قاعده مستثنا نبود. تک‌نوازی پیانو رضا شایا آغازگر سانس اول بود و با ورود طاها پارسا (خواننده و نوازنده) و دیگر نوازندگان قطعه « تو میدونی » اجرا شد که در میانه‌ی اجرا پارسا به نواختن ساز ساکسوفن پرداخت تا « سعید آتانی » وارد صحنه شود و به ادامه اجرا بپردازد.

در ادامه قطعات « دل بند » و « یار بیگانه نوازم » را نواختند و قطعه « حلوا » چهارمین قطعه‌ای بود که با تک‌نوازی کمانچه آغاز شد. گروه دنگ شو برای اجرای قطعات پنجم و ششم ، « آسه آسه » و « ای درد یار » را اجرا کرد.

« رد شو » هفتمین قطعه اجرایی و قطعه بعدی « گرم بخند » باهم آوایی هم‌خوان‌ها آغاز و اجرا شد. پارسا پس از اجرای قطعه بعدی « سعید آتانی » خواننده گروه را معرفی کرد و با نواختن ساز پیانو شایا قطعه « ماهی‌ها » آغاز شد که قسمتی‌هایی از این ترانه به زبان آذری بود و اجرای آتانی در این بخش موجب استقبال حاضرین شد.

پارسا پیش از اجرای قطعه بعدی گفت که با این قطعه می‌خواهد آغازگر یک عشق باشد و سپس قطعه بی‌کلام « بند هفتم » ساخته‌ی حسام چگینی با تک‌نوازی ساز نی آغاز شد و کم‌کم تمامی سازها با وی همراه شدند که این امر باعث تشویق چندباره حضار شد و در این قطعه هر سازی چندثانیه‌ای به تک‌نوازی ‌پرداخت اما ساز  نی همچنان ساز محبوب این قطعه برای مردم بود و هم‌آوایی سعید آتانی پایان این قطعه را رقم زد.

با شروع قطعه « باد گناهکار »، میلاد باقری دیگر خواننده‌ی گروه دنگ شو بر روی استیج حاضر شد که در میانه‌ی اجرا با حرکت دستش حضار را به کف زدن تشویق با آهنگ همراه کرد. پس از اتمام این قطعه پارسا گفت: « از روزی که دنگ شو چشمش را بازکرده است، خواننده‌های خوش‌صدا و جذابی را به شما مخاطبین جذاب‌تر معرفی کرده است» وی در ادامه اسامی خوانندگانی که تا به امروز با گروه دنگ شو همکاری داشتند را نام برد و در پایان به معرفی « میلاد باقری » و همکاری در اجرای پایانی با گروه موسیقی درون اشاره کرد.

«مرا ببوس» دیگر قطعه اجرای گروه دنگ شو بود که پارسا برخلاف دیگر قطعات در این قطعه با ساز کلارینت گروه را همراهی کرد و شایا با نواختن پیانو و خواندن قسمتی از این قطعه تمامی اعضای دنگ شو را با خود همراه کرد.

" چی میگین شما؟! اگه شایا و من و میلاد براتون بمیریم چی دارین بگین از خوشحالی؟! " پارسا صحبت‌های خود را با این جملات آغاز کرد که باعث تشویق پی‌درپی حضار شد. طاها در این بخش بابیان خاطره‌ای به معرفی مهمان برنامه « سروش رضایی » پرداخت و با گفتن این جمله که از بازی « امیرعلی دانایی » خوشش می‌آید وی را معرفی کرد.

گروه دنگ شو قطعه « Fill The Blank » را اجرا کرد و شایا از پشت پیانو بلند شد و میکروفن را از پارسا گرفت و ضمن اشاره به کمبود زمان به معرفی اعضای گروه پرداخت و کوتاه از غمگینی صحبت‌هایش از نبود سام مظاهری نوازنده گیتار بیس به دلیل ازدواج و رفتن از ایران، سخن گفت.

شایا قطعه محبوب « دنگ شو » را آخرین قطعه اجرایی این کنسرت بیان کرد و با حضور و همکاری مشترک  گروه موسیقی درون این قطعه به زیبایی هرچه‌تمام‌تر اجرا شد هر دو خواننده گروه به همراه طاها پارسا  هرکدام قسمتی از این قطعه را خواندند اما با چنین اجرای پرشوری قطعاً هیچ‌کسی سالن را ترک نخواهد کرد و اعضای گروه دنگ شو این موضوع را به‌خوبی می‌دانستند به همین دلیل پس‌ازاینکه گروه درون صحنه را ترک کردند قطعه محبوب « یه شهر دور » تیتراژ سریال « شمعدونی » اجرا شد و همخوانی حضار با این قطعه و نوید تمدید اجرا و برگزاری کنسرت بعدی در 14 مهرماه حسن ختام این اجرا بود.

گروه دنگ شو به سرپرستی رضا شایا و طاها پارسا  و خوانندگی « سعید آتانی » و « میلاد باقری » متشکل از : خشایار روانگر (درامز)، سام مظاهری (بیس)، صبا صمیمی ( ساز کوبه ای) و آناهیتا دری و کیمیا پوری (همخوان) بود.

کنسرت گروه دنگ شو به همت شکرت « آوای فروهر » به مدیریت برادران حاتم پور برگزار شد.

در ادامه برای مشاهده عکس های « امین باقری »  از این اجرا کلیک نمایید.

منبع : ریتم نو

نویسنده : مریم رفایی

 

 
تقویم هنری ادامه