ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۷:۰۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۴

پرواز همای : کنسرت امشب را تقدیم می‌کنم به‌تمامی کسانی که تلاش کردند من روی صحنه نیایم

ریتم نو: کنسرت پرواز همای سرانجام پس از هشت سال انتظار ، شامگاه گذشته چهاردهم مهرماه در تالار وحدت برگزار شد.
Parvaz-Homay-Ritmeno (12)

پرواز همای که چندی پیش بنا به دستور مقامات قضایی با لغو کنسرتش مواجه شد ، سرانجام شامگاه گذشته با استقبال بی‌نظیر هوادارانش اولین کنسرت رسمی‌اش را پس از هشت سال برگزار کرد.


تمامی بلیت‌های کنسرت شب گذشته این خواننده محبوب ، در کمتر از دو ساعت به فروش رسید و یک رکورد دیگری را به ثبت رساند.


در این اجرا همای با همراهی ارکستر سمفونیک پرواز به رهبری «انریکو جرولا» کنسرت خود را روی صحنه برد .


در ابتدای این کنسرت ، پرواز همای قطعه بنام یزدان را با استقبال کم‌نظیر هواداران اجرا کرد سپس به حرمت درگذشتگان حادثه منا ، درگذشت بازیگر سینما و تلویزیون «هما روستا» و همچنین فوت ناگهانی «هادی نوروزی» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس ، همای از هواداران درخواست کرد که بایستند و 30 ثانیه سکوت کنند.


سپس این خواننده لحظاتی به صحبت پرداخت و گفت : «کنسرت امشبم را تقدیم می‌کنم به‌تمامی کسانی که تلاش کردند من به روی صحنه بیایم و همچنین همه‌ی کسانی که تمام تلاششان را کردند که من به روی صحنه نیایم! از همه سپاس گذارم.»


پس از صحبت‌های وی ، قطعات شهید گمنام و بی‌کس برای هواداران اجرا شد و با اجرای قطعه بی‌کس ، همای اعلام کرد که بااینکه رشتی هست اما ارادت خاصی به ترک‌زبان‌ها دارد.


سپس همای قطعه مادر را به‌تمامی مادران تقدیم کرد و بعد از اجرای این قطعه ، پدر و مادر همای که داخل سالن حضور داشتند به کنار استیج آمدند و با فرزندشان روبوسی کردند.


سپس تک‌نوازی فلوت بخش دیگری از این اجرا بود که مورد استقبال هواداران قرار گرفت و در ادامه قطعات گرگ درون و عیب رندان اجرا شد.


بعد از اجرای قطعه عیب رندان ، از سوی همای استراحت چنددقیقه‌ای داده شد و پس از چند دقیقه استراحت ، پارت دوم با قطعه در شب گیسوان تو آغاز شد.


سپس همای از آقایان مراد خانی و جلیل پور به خاطر زحمات فراوانی که در برگزاری این کنسرت کشیدند ، تشکر و قدردانی کرد.


سپس حمیدرضا شعبانی که به‌عنوان خواننده مهمان در این کنسرت حضور داشت ، به همراه «انریکو جرولا» (رهبر ارکستر سمفونیک پرواز) ، یک قطعه ایتالیایی را اجرا کرد.


با اتمام این قطعه ، پرواز همای به روی استیج آمد و به همراه حمیدرضا شعبانی ، یک قطعه ایتالیایی دیگر را اجرا کرد که مورد استقبال بی‌نظیر هواداران قرار گرفت.


سپس قطعات مه‌پاره و دیوانه‌تری اجرا شد که در این بخش ، همای به نواختن سه‌تار پرداخت و گلدوزی ، نمی‌خواهم ، من که می‌میرم و سرزمین بی‌کران دیگر قطعات اجراشده در این شب بود .


در هنگام اجرای قطعه سرزمین بی‌کران ، تمامی حضار داخل سالن به احترام نام مقدس ایران ، ایستادند و اجرای این قطعه را تماشا کردند.


در اواخر برنامه هم تعدادی از هواداران هر یک دسته‌گلی را به همای و اعضای ارکستر تقدیم کردند.


اجرای مجدد قطعه سرزمین بی‌کران هم پایان‌بخش اجرای پرشور شب گذشته بود و بازهم هواداران در هنگام اجرای این قطعه ، به احترام نام مقدس ایران ، ایستادند و اجرای بی‌نقص همای و اعضای ارکسترش را تماشا کردند.


در ادامه بیننده عکسهای امین باقری از این اجرا باشید



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه