ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

«پلاریس»، ستاره‌ای درخشان در تالار وحدت

ریتم نو – در آخرین روزهای هفته نخست شهریورماه، تالار وحدت میزبان گروه موسیقی ستاره قطبی ( پلاریس ) ویژه بانوان بود.


ریتم نو – در آخرین روزهای هفته نخست شهریورماه، تالار وحدت میزبان گروه موسیقی ستاره قطبی ( پلاریس ) ویژه بانوان بود.


گروه موسیقی ستاره قطبی پیش‌ازاین در مردادماه در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته بود و به دلیل استقبال فراوان اجرای خود را در روزهای پنجشنبه و جمعه در تالار وحدت تمدید کردند تا بتوانند با حضور 4 خواننده و نوازندگان حرفه‌ای اجرای متفاوت دیگری را برای بانوان هنردوست رقم بزنند.


از نکات قابل‌توجه این اجرا حضور مخاطبانی بود که به کنسرت مردادماه گروه ستاره قطبی آمده بودند و برای چندمین بار به تماشای اجرای بانوان پلاریس می‌نشستند تا کنار حمایت از موزیسین‌های خانم، بار دیگری خاطره سازی کنند.


تالار وحدت که همیشه میزبان اجراهای بزرگان موسیقی ایران است این بار طی دور روز میزبان بانوان موزیسین بود تا روی صحنه‌اش هنرنمایی بانوان را به رخ بکشد.


عواید فروش بلیت روز اول اجرا (4 شهریورماه) به انجمن صرع ایران هدیه می‌شود به همین دلیل دقایقی مجری برنامه در خصوص این بیماری صحبت کرد تا در پایان، اعضای گروه موسیقی پلاریس روی صحنه حاضر شوند.


همانند دیگر اجراهای گروه ستاره قطبی، قطعه «پلاریس» به اجرا درآمد تا اواسط آن، بهار ایلچی سرپرست گروه به روی صحنه بیاید و  ضمن خوش‌آمد گویی اجرایی خاطره‌انگیز را برای آن‌ها بسازد.


از دیگر نکات جالب و قابل‌تأمل گروه حضور نوازنده‌های جوانی است که همگی تحصیل‌کرده هنرستان موسیقی هستند و باوجود مشکلاتی که همیشه بر سر راه موزیسین‌ها وجود دارد این بانوان بر اجرای خود تسلط داشتند.


خوانندگان این گروه برای اجرای قطعه‌شان تک‌به‌تک روی صحنه می‌آمدند و قطعاتی به زبان‌های فارسی، لری، کردی، ترکی، هندی، انگلیسی و فرانسوی را برای مخاطبان به اجرا درآورند که اکثر قطعات به گوش حاضران آشنا بود البته چند قطعه جدید و از ساخته‌های گروه نیز به اجرا درآمد که برای تماشاگران بسیار شنیدنش لذت‌بخش بود.


مهشید مولایی خواننده زبان هندی ، شقایق طهماسبی خواننده  زبان فارسی و کردی و لری ، پریسا دلفانی  خواننده  فارسی و آذری و کردی و لری ، کیانا کرمانیان  خواننده انگلیسی و فرانسه ، چهار خواننده این گروه هستند.


سحر دزواریی نوازنده درامز و گیتار اسپانیش، سپیده ایلچی نوازنده گیتار باس، مهرناز دبیرزاده  نوازنده پرکاشن و دف و تنبک ، آرمیتا فهیمی  نوازنده گیتار الکتریک، پرنا کوه گیوی  نوازنده گیتار اسپانیش، آوا منبری  نوازنده کیبورد، پگاه ابراهیم  نوازنده ویلن،  سارا پارسائی  نوازنده فلوت، ثمیلا تحولداری نوازنده ساکسوفون، شانیا شهریاری نوازنده ترمپت به سرپرستی بهار ایلچی نوازنده پیانو اعضای گروه پلاریس هستند. پوریا پیرزاده وظیفه تنظیم قطعات این کنسرت را بر عهده دارد و علی افشار تهیه‌کننده این کنسرت بود.


کنسرت گروه موسیقی ستاره قطبی همچون دیگر اجراها میزبان مهمانان زیادی بود که در این اجراها خانواده دکتر ظریف، فائزه هاشمی، پروا، مریم امیر جلالی، شهره سلطانی و آناهیتا همتی، بهاره کیان افشار پرستو صالحی حضور داشتند.


گفتنی است، کنسرت گروه موسیقی ستاره قطبی (ویژه بانوان) به سرپرستی بهار ایلچی در رزوهای چهارم و پنجم شهریورماه در تالار وحدت برگزار شد .


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه