ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴

نشست خبری پنجمین جشنواره ی «کلاسیک تا معاصر» برگزار شد

ریتم نو : دوشنبه سی ام آذرماه سال جاری با حضور «مهدی عبدالوهاب»، «سعید علیجانی»، «مهردادتیموری» ساعت 11:00 در تالار وحدت نشست خبر ی در خصوص پنجمین جشنواره ی کلاسیک تا معاصر برگزار شد. در این نشست که قرار بود با حضور «علیرضا مشایخی» صورت بگیرد، راجع به اهداف این فستیوال هنری و شرکت کنندگان، سخن به میان آمد.
نشست خبری پنجمین جشنواره ی «کلاسیک تا معصر» برگزار شد نشست خبری پنجمین جشنواره ی «کلاسیک تا معصر» برگزار شد

در ابتدا «مهدی عبدالوهاب» مدیر روابط عمومی این فستیوال ضمن عذر خواهی بابت عدم حضور «علیرضا مشایخی» به دلیل کسالت،بیان داشت:جشنواره ی مذکور با نگاهی به اثار استاد «علیرضا مشایخی» در قالب چهار ارکستر ،حضور صدو پنجاه و هفت نوازنده و وجود هشتاد و سه آهنگ برگزار می شود.

«سعید علیجانی»مسول« ارکستر مجلسی باروک»و «ارکستر موسیقی نو» و دستیار«علیرضا مشایخی » افزود:اولین بار موفق شدیم در سال هشتاد و شش این فستیوال را برگزار کنیم و خوشحالیم که در شرف برگزار کردن پنجمین دوره ی این جشنوراه هستیم.هدف ما ترویج موسیقی فاخر از آهنگ سازان قدیم و معاصر است.کمتیه ی فنی ما زیر نطر مستقیم «علیرضا مشایخی» و «فریما قوام صدری» اثاری را که طی اعلام فراخوانی به ما رسیده است را بررسی کردند و دنرهایت اثار تایید شده حق اجرا پیدا کردند.

وی درباره ی اکسترهای خود گفت:«اکستر موسیقی نو» در ابتدا زیر نظر «ارکستر موسیقی تهران» تشکیل شد و پس از آن هدف عرضه ی موسیقی متجدد را دنبال کردند.در این ارکستر از سازهای کلاسیک و ایرانی استفاده می شود و طبیعتا آهنگ ها با توجه به سازها ساخته می شوند.اکثرا آثار را استاد«مشایخی» نوشته اند اما درکنر ایشان می توان به «علی رادبان»من (علیجانی)و «اشکان پاشازاده» اشاره کرد.این ارکستر دز فستیوال مذکور پنج قطعه ی اجرایی خواهد داشت.

اما در خصوص «ارکستر مجلسی باروک» باید بگویم این ارکستر از سال نودوسه با حمایت«سیاوش ظهیرالدینی»به وجود آمد.هدف این گروه اجرای موسیقی های کلاسیک و فاخر است و قرار است «ارکستر مجلسی باروک» در این فستیوال چهار قطعه ی اجرایی داشته باشد.

وی درباره ی محدود بودن فراخوان این فستیوال گفت:به خاطر محدود بودن عوامل این جشنواره عملا نتوانستیم در سطح گسترده تری این جشنواره را تشکیل بدهیم اما این طور نیست که مثلا گروه های شهرستانی اجازه ی حضور نداشته باشند بلکه باید اگر اثارشان را برای ما ارسال کنند حتما بررسی می کنیم.کما اینکه سال پیش یک گروه شهرستانی نیز در این جشنواره شرکت داشت.

«مهرداد تیموری»مسول «ارکستر مجلسی شرق»و «ارکستر ریکوردر پارس» گفت:علاوه بر اینکه هدف هردو ارکستر ارائه ی موسیقی متعالی است قصد داشتیم از سازهای ریکوردر به منظور شناسندن آنها نیز استفاده کنیم ...

«مهدی عبدالوهاب» اضافه کرد: قرار است این فستیوال در تاریخ پنجم و ششم دی ماه در دانشگاه تهران به صورت رایگان و در تاریخ نهم تا دوازدهم دی ماه در تالار رودکی از ساعت 18تا 21 وبه صورت تک سانس برگزار گردد.جا دارد از مدیریت تالار رودکی ،مدیریت پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران،مدیریت خانه موسیقی و... که برای به تحقق رساندن این مهم ما را یاری کردند،تشکر کنم.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : فرزین پاک طینت
برچسب ها: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه