ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

پنجمین شب آواز ایرانی با اجرای بهرام باجلان و حجت اشرف زاده برگزار شد

ریتم نو: پنجمین شب آواز ایرانی با اجرای بهرام باجلان ، ساعت 18 روز شنبه بیست و پنجم مهرماه سال جاری در تالار سوره حوزه هنری و با حضور علاقه‌مندان به موسیقی برگزار شد.این محفل با آوازخوانی اساتید و هنرمندان همراه بود.
shabe avaze irani2

برنامه با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سعید بیابانکی با خواندن شعری به مناسبت ایام سوگواری محرم ، برنامه را آغاز کرد و در ابتدا داوود چاوشی زاده و استاد محسن حسن‌زاده به اجرای آواز پرداختند.


در بخش دیگری از برنامه ، متین رضوانی پور خواننده و پژوهشگر ، دقایقی به سخنرانی پیرامون «بررسی الحان مذهبی در موسیقی اقوام ایرانی» پرداخت. ضمن اینکه ایشان در فواصل سخنرانی ، به‌ضرورت صحبت‌هایش قطعات آوازی را هم اجرا کرد.


در ادامه برنامه ، بهرام باجلان (خواننده‌ای که علاقه‌مندان موسیقی ملی ، هنوز آواز افشاری او به همراه تار استاد زنده‌یاد جلیل شهناز در آلبوم "چشمه ساران" را از یاد نبرده‌اند) در کنار محسن ایران فر (نوازنده نی) به اجرای برنامه پرداخت.


پس از اجرای بهرام باجلان ، سید علیرضا میر علینقی سخنرانی پیرامون «هنر آواز ایرانی و لزوم تفکیک سبک‌های گوناگون اجرای آن ، از موسیقی‌های محلی تا موسیقی‌های مجلسی» انجام داد.


حسن ختام این برنامه ، اجرای حجت اشرف زاده به همراه مجید مظاهری (نوازنده کمانچه) بود که به اجرای دو مقام «دُرنا» و «الله مزار» پرداختند.


"شب آواز ایرانی" برنامه‌ای است تحلیلی و آموزشی که به اهتمام مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری به‌صورت ماهانه در آخرین شنبه هرماه برگزار می‌شود.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه