ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۴

کنسرت گروه رام و سجاد افشاریان / پیوند موسیقی، تئاتر و ادبیات در اسکارلت دهه شصت

ریتم نو : این اجرا که به نوعی پرفورمنسی تلفیقی از موسیقی و تیاتر و ادبیات بود با اجرای قطعاتی از گروه رام و خوانش مونولوگی (تک نفره) به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان همراه بود.
کنسرت گروه رام و سجاد افشاریان / پیوند موسیقی، تئاتر و ادبیات در اسکارلت دهه شصت کنسرت گروه رام و سجاد افشاریان / پیوند موسیقی، تئاتر و ادبیات در اسکارلت دهه شصت

اجرا با ورود اعضاي گروه رام شروع ش‍د كه به ترتيب ورود: فاران فهيمي (كيبورد)، عرفان عاصمي ن‍ژاد (درامز)، آرمان پاكزاد (گيتار بيس) و امير علوي (گيتار الكتريك) اعضاي گروه را تشكيل مي‌دادند كه ورودشان همراه با اجراي قطعه اينسترومنتال بود و با اضافه شدن رام به گروه و اجراي قطعه‌اي ديگر شروع اجرا رسميت پيدا كرد.

"هر كسي يا روز مي‌ميرد يا شب، من شبانه روز"

سجاد افشاريان پا به صحنه گذاشت و اولين اپیزود از اجرايش يعني"*روز* رمز معادله يك داستان عامه پسند" را به نمايش گذاشت. اين اجرا كه از همان ابتدا معادلاتش را به رخ تماشاگر مي‌كشيد با به آتش كشيده شدن سيگاري به روي صحنه كه فضاي خاصي را ايجاد كرده بود به پايان رسيد و جايش را به موسيقي داد.
موسيقي در فضاي سالن پخش شد و قطعه خاكستر كه شاعر آن خود افشاريان نيز مي‌باشد و "شهر بي دروازه" از قطعات گروه رام و قطعه‌ای ديگر اجرا شد كه مورد استقبال سالن قرار گرفت.

"داري حرفاتو تيغ مي كني
تا فرو كني تو تنم
اينجوري نگام نكن
انگار مقصر منم"

اپیزود دوم از داستان افشاريان "*شب* ، مرغ دريايي" كنجكاوي‌ها را براي پايان داستان بيشتر مي‌كرد داستاني تلخ و عاشقانه كه طنزهاي زيادي را در خودش مخفي كرده بود.

"يا يه مرغ دريايي، كاش مي شد به چيزي فكر نكرد..."

"تيتراژ پايان" و صداي رام در سالن با اين قطعه به كوش مي‌خورد و "پگاسوسي" كه شعر آن محصول هم فكري رام و كيارش صناعي‌ها است اجرا شد.
اعضاي گروه رام صحنه را ترك ‌كردند و فقط او بود كه به تكنوازي گيتار خود ادامه داد تا افشاريان دوباره وارد سالن شود و اپیزود آخر را اجرا کند.
آخرین اپیزود "*شبانه روز*،مارمالاد تو دل عمليات" در فضا صداي كيبورد كه توسط رام نواخته مي‌شد مي‌پيچيد و افشاريان اين صحنه را به پايان رساند... و مي‌شد در انتهاي برنامه به تقابل اشك‌ها ولبخندها اشاره كرد.

"برداشت آخر را از عمد سرفه كردم
تا يك بار ديگر بيشتر بگويم
دوستت دارم..."

در طول اجرا در پرده نمايش ويديوهايي پخش مي‌شد كه سياوش نقشبندي و پويان رنجبر آنها را آماده كرده بودند.
بهزاد عمراني "بمراني" نيز از نزديك شاهد اين اجرا بود.

لازم به ذكر است اين اجرا كه به تهيه كنندگي احسان رسول اف می‌باشد در روزهاي ۱۸، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ دي ماه نیز در سالن آزادي به نمايش گذاشته مي شود.

منبع: ریتم نو
نویسنده: شهاب مفخمی
عکاس : امین رجبی

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه