ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

پیکر شاهرخ پورمیامین تشییع شد/ وداع هنرمندانه

ریتم نو : پیکر زنده یاد « شاهرخ پورمیامین » صبح پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه در حالی از تالار وحدت تهران به سمت قطعه هنرمندان تشییع شد که مسئولان وزارت ارشاد و خانه موسیقی در این مراسم حضور نداشتند.


این مراسم صبح امروز با حضور با حضور هنرمندان و بدون حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم فرمان قتحلیان (خواننده موسیقی پاپ) و از دوستان نزدیک زنده یاد پورمیامین که در این مدت درکنار او بود گفت: فکر نمی کردیم به خاطر نبودن شاهرخ اینجا کنار هم جمع شویم. می توانم بگویم مرگ او برای همه ما شوک برانگیز بود. البته همه با روحیات شاهرخ پورمیامین آشنا هستند و می دانند که او هنرمند بسیار بزرگی بود. او در هنر خودش بسیار متخصص بود و بی اغراق یکی از بهترین اساتید موسیقی، آهنگسازی و تنظیم کنندگی بود. او هنرمندی بود که در کنار هنرمند بودنش یک رفیق خوب هم بود.
فتحلیان در ادامه به بی توجهی نسبت به نوازندگان و عدم حضور مسئولان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه شرایط به گونه ای بود که او هیچ وقت روی صحنه اجراها تقدیر نشد. موضوعی که متاسفانه قشر مظلوم نوازندگان ایران دچار آن هستند و مسئولان همانقدر که به خوانندگان اهمیت دادند، به نوازندگان بی توجه بودند. حال سوال من این است، آیا یک هنرمند باید حتماً خواننده باشد که مسئولان و جمعیت زیادی برای بزرگداشت یا تشییع پیکر او بیایند؟ آیا حتماً باید هنرمند معروف باشد که آقایان بیایند و دو کلمه پیرامون او حرف بزنند؟
وی در ادامه صحبت هایش به حاشیه های پیرامون بیماری این نوازنده اشاره کرد و گفت: دقت و کار شاهرخ برای همه ما ارزش زیادی داشته و دارد چراکه او در بسیاری از موارد بیشتر از خود مایه می گذاشت و حساسیت های وی در حوزه موسیقی باعث شد به عنوان هنرمند درجه یک شناخته شود. ما جز مهربانی و توجه چیز دیگری از او یاد نداریم و واقعاً حیف شد که چنین هنرمندی از میان ما رفت. شخصا از دوستانی که پشت سر شاهرخ صحبت های بی ریط می زدند ناراحت هستم. نمی دانم تا کی قرار است انگ اوردز کردن پشت سر ما هنرمندان باشد. این موضوعی بود که برخی دوستان حتی در موقع ساز زدن شاهرخ هم مطرح می کردند و کسانی که به وی تهمت زدند مطمئن باشند جوابش را پس خواهند داد.
فتحعلیان در پایان صحبت هایش به تومور مغزی شاهرخ پورمیامین اشاره کرد و از عدم اجازه ملاقات با وی به دلیل حساسیت در پوشش و آداب سخن گفت.
محمد اصفهانی خواننده موسیقی پاپ شخصیتی که در کمتر مراسم ها او را می بینیم در این مراسم حضور پیدا کرد و در خصوص زنده یاد پورمیامین سخنرانی کرد و گفت: شاهرخ پورمیامین بعد از خانواده اش متعلق به ما بود. باید بگویم بعضی از مناسبت ها تصادف و احتمال نیست بلکه حکمتی در آن وجود دارد به هر حال عید مبعث روز اکرام و اخلاق است و شاید بی علت نبوده که شاهرخ پورمیامین در این مناسبت از میان ما می رود چون او اخلاق مدار و دلسوز بود و با دقت و وسواس و معتقد کارها را انجام می داد.
اصفهانی در پایان صحبت هایش از کم اشتباهی زنده یاد شاهرخ پورمیامین سخن گفت و او را هنرمند بسیار بزرگوار خواند و ادامه داد: فرزندان بنده به خاطر نزدیکی با او وی را عمو صدا می کردند و امیدوارم ما نیز در زندگی روزمره خود بتوانیم اخلاق شاهرخ را پیاده کنیم.
علیرضا عصار دیگر خواننده موسیقی پاپ که سابقه همکاری با زنده یاد پورمیامین را داشت در این مراسم گفت: از چند روز پیش که شهرام پورمیامین (برادر شاهرخ) من را در جریان درگذشت این هنرمند گذاشت، مشغول مرور خاطراتم بودم و به یاد آوردم که در اجرای قطعه «حال من بی تو» وقتی شاهرخ پورمیامین یکی از بهترین آثار خود را ارایه داد به هم نگاه می کردیم و با او لبخند می زدیم. امیدوارم خداوند آرامش را نصیب این هنرمند کند. مطمئن باشید جای خالی شاهرخ پورمیامین روی صحنه ها همچنان خالی است.
علی لهراسبی، امید حاجیلی، آرش مقدم، بهزاد ابطحی، رامین بهنا، غلام علمشاهی، همایون نصیری، پیمان عیسی زاده، امیر عظیمی، سعید شهروز، ایلیا منفرد، آریا عظیمی نژاد، پویا نیک پور، محمدرضا عیوضی، شهاب مظفری، بابک چمن آرا، محسن رجب پور، حبیب صبور و تعدادی دیگر از نوازندگان مطرح موسیقی پاپ در مراسم تشییع پیکر زنده یاد شاهرخ پورمیامین شرکت کردند.
گفتنی است؛ مراسم ترحیم زنده یاد شاهرخ پور میامین جمعه ۱۷ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار می‌شود.

منبع: ریتم نو
عکس: امین باقری

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه