ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

کلاس پیشرفته پیانو با حضور «حکیم آوا» برگزار شد

ریتم نو: به توان والای گردانندگان انستیتوی پیانوی پویان و با تکیه‌بر خلاقیت هنری بنیان‌گذار انستیتو ، دکتر پویان آزاده ، که به نقل از بزرگی، پای درگذشته، دل بر حال و چشم بر آینده دارند، بر بستر نوآوری،چشم‌انداز باارزشی در عرصه آموزش اصولی پیانو،نهاده شد.
hakim ava

روز دوشنبه،28 دی‌ماه،کلاس پیشرفته پیانو با حضور سرکار خانم حکیم آوا ،پیانیست تاجیک تبار و هنرمند ارجمندی که سال‌ها به تدریس موسیقی در دانشگاه‌های معتبر جهان و کشور عزیزمان ایران پرداختند و اجرای کنسرت‌های متعدد در عرصه‌های جهانی داشتند،در جمعی صمیمی و گرم و با شور بی‌پایان هنرجویان مشتاق این ساز پر آوا و نوا،در محل انستیتو برگزار شد.


جان را،هر آنکه معرفت آموخت،مردم است!


استاد حکیم آوا با تکیه‌بر تکنیک‌های صحیح نواختن و با دیدی عمیق،با بی‌پیرایگی و درعین‌حال سرزندگی،در یک کلاس آموزشی چهارساعته،آموزه‌های ارزشمندی به هنرجویان ارائه نمودند.


در این میان،استاد خوش‌قریحه‌ی موسیقی،جناب آقای پویان آزاده ،با دعوت از استاد مصطفی کمال پور تراب ،موجب بهره‌مندی مهمانان از کلام دل‌نشین ایشان نیز شدند و جلسه مزین گردید به توضیحات استاد پور تراب درباره فراز و نشیب‌های خلق اثری مانا بانام"شیوه اجرای تقسیمات ناهمگون زمانی دست راست و چپ در ساز پیانو".


پاس می‌داریم و ارج می‌نهیم این تلاش ارزشمند را.


گویند عارفان هنر و علم کیمیاست


وان مس که گشت همسر این کیمیا،طلاست



منبع: ریتم نو


نویسنده: آیدا رشیدی


عکس: حمید محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه