ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵

کنسرتی با طعم گیلاس

ریتم نو – اعضای گروه دنگ شو يكشنبه 24 مردادماه در سالن همایش‌های برج ميلاد با هوادارانشان تجدیددیدار كردند.


ریتم نو – اعضای گروه دنگ شو يكشنبه 24 مردادماه در سالن همایش‌های برج ميلاد با هوادارانشان تجدیددیدار كردند.



كنسرت تابستانه دنگ شو با "بهار دلنشين" آغاز شد و همخواني حاضرين را به همراه داشت اين قطعه كه از محبوب‌ترین قطعات تاريخ موسيقي ايران است و بارها توسط گروه‌های مختلف اجراشده بود اين بار توسط گروه دنگ شو به صحنه رفت كه حال و هواي ابتدايي اجرا تحت تأثیر اين آهنگ و ورود ميلاد باقری و هم‌خوانی با طاها شجاع نوري (طاها پارسا) نيز بود.
درحالی‌که با توجه به شروع اجرا بعضي حاضرين هنوز وارد سالن می‌شدند طاها پارسا از آن‌ها تشكر كرد كه در اين ترافيك و مشكلات تهران شلوغ و در عصر يك روز كاري به اجراي دنگ شو آمده‌اند و به آن‌ها اشاره كرد كه عشق آورده‌اند و اين سرآغازي بود براي اجراي "عشق آمد" كه شكل خاص و متفاوت خواندن اين قطعه توسط طاها پارسا و موسيقي پرهیجان آن فضاي شاد و پرانرژی را در سالن ايجاد كرده بود.پس‌ازآن "گرم بخند" اجرا شد كه انرژي زياد طاها پارسا و ميلاد باقري در اين اجرا لبخند را به لبان بعضي از حاضرین آورده بود.
با اضافه شدن "آيدين تركيان" و تک‌نوازی کمانچه‌اش سالن حالت سنگین‌تر و خاصي به خود گرفت كه با اضافه شدن سازهاي ديگر "آبان،كاشي 16" از آلبوم اتاق گوشواره خوانده شد و "چه خواهد بودن" از آلبوم شيراز چهل ساله به اجرا درآمد. انتهاي اين قطعه با حضور "اسحاق چگيني"نوازنده ني همراه بود كه اجراي وي در كنار ديگر نوازنده‌ها و سازها گاهي مانند دوئل و قدرت‌نمایی بود كه جذابیت‌های اجرا را افزايش داده بود و نواي ني را هم دل‌نشین‌تر كرده بود.
با پايان اين قطعه تمام نوازنده‌ها به‌غیراز نوازنده تمبك و نوازنده پيانو به همراه ميلاد باقري صحنه را ترك كردند تا اين قطعه به‌صورت تكخواني اجرا شود "دلبر شياد" خوانده شد تا پس‌ازآن نوبت تک‌خوانی طاها پارسا به همراه پيانو و تمبك شود و وي "طعم گيلاس" را اجرا كرد و با پايان آن به مرحوم کیارستمی، جايزه فيلم كن و به حضور بازيگر نقش اول اين فيلم يعني همايون ارشادي در سالن اشاره كرد كه با تشويق حاضرين همراه بود تشويقي كه تا مدتي قطع نشد. با اضافه شدن ديگر اعضاي گروه "حباب" قطعه‌ای كه به‌تازگی منتشرشده بود و آخرين اثر دنگ شو نيز هست اجرا شد.
اجرا با "باد گناهكار" ادامه پيدا كرد و تلاش‌های طاها پارسا براي ايجاد هيجان در سالن نتیجه‌بخش بود و حاضرين با دست‌هایشان گروه را همراهي می‌کردند.اين خواننده در ابتداي اجرا اشاره كرده بود كه كنسرت گاهي می‌تواند بی‌حال باشد ولي ما اهلش نيستيم.
بعد از پایان قطعه پارسا اعلام كرد كه بايد چند تشكر كرد و قبل از اولين تشكر گله‌مندی كرد كه ایمیل‌های توهین‌آمیزی براي اين تشكر دريافت كرده است اما باز هم يادي كرد از سربازاني كه به خاطر ميهنشان و جاي ما می‌جنگند و از ما دفاع می‌کنند و پس‌ازآن از حضور غزل شاكري و از تهیه‌کننده‌های اين اجرا يعني موسسه آواي فروهر و برادران حاتم پور نيز تشكر كرد.
اجرا ادامه پيدا كرد و "رد شو" از اتاق گوشواره خوانده شد "مرا خود با تو چيزي در ميان است" كه غزلي از سعديست هم در سالن اجرا شد ، درحالی‌که اجرا به لحظات پاياني نزديك می‌شد اعضاي گروه دنگ شو در تلاش بودند اجراي بهتري داشته باشند و تا آخرين لحظه براي حاضرين خاطره سازي كنند و "آتش و باد" و هيجان سالن و آهنگ نشان‌دهنده اين ماجرا بود. با پايان قطعه و وقت طاها پارسا كه براي گرفتن وقت بيشتر صحبت كرده به حاضرين اعلام كرد كه دقايقي هم بعد از اذان مغرب با آن‌ها خواهند بود كه اين خبر لبخند را به لبان دوستداران اين گروه هديه كرد.
با اتمام اذان و بازگشت گروه انرژی بيشتري به حاضرين داده شد با اجراي قطعه "دنگ شو" و اين حال و هواي خوب با اجراي دوباره "باد گناهكار" افزايش يافت و اين اجرا همان‌طور كه قولش داده‌شده بود باانرژی زيادي انجام شود و اعضاي دنگ شو و خوانندگان آن تلاش خودشان را كردند.
رضا شايا(پيانو)،طاها پارسا(وكال و ساكسيفون)،ميلاد باقري(خواننده)،خشايار روانگرد(درامز)،آيدين تركيان(كمانچه)،صبا صميمي(تمبك)،اسحاق چگيني(ني)،سروش عدل(گيتار بيس) اعضاي حاضر گروه دنگ شو بر روي صحنه بودند.



منبع: ریتم نو


نویسنده: شهاب مفخمی


عکس: دنیا گردینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه