ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۴



ریتم نو : کنسرت « حمید عسکری » پنجشبه مورخ بیست و دوم مرداد ساعت22در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی برگزار گردید این کنسرت که با اجرای قطعه ی « خواهش می کنم » آغاز شد و با اجرای قطعه ی « خوشبختی » در حالی که عسکری ضمن پخش موسیقی از مردم خداحافظی می کرد ،پایان یافت .


از مجموع بیست و دو قطعه ای که در این کنسرت اجرا شدند می توان به «آخه تو عزیز قصه هامی» «به عشق تو» و... همچنین اجرای بی کلام ویولن نوزای « میلاد عالمی » اشاره کرد تنها کلمه ای که می توان در خصوص این اجراها بیان کرد واژه ی انرژی است به طوری که مخاطبان غرقه ی این توان ،تشویق های ناشی از هیجان خود را بروز می دانند نکته ی دیگری که به نظر ذکر کردن آن حائز اهمیت می آیدحضور برخی خبرنگاران وحتی عکاسان بعد از اجرای قطعه ی دوم با توجه به مساله ی سر وقت آمدن آنها به دلیل کمبود جا بود ! با توجه به اینکه بیشتر خبرنگاران بعد از اجرای دوم حق حضور در سالن کنسرت را پیدا کردند و پشت درهای بسته مشغول گوش دادن به اتفاقات درون سالن و نوشتن آنها بودند به نظر می رسید که در ابتدا موسیقی بی کلامی پخش شد ؛ همراه با پخش، به معرفی اعضای ارکستر عسکری پرداخته شد که این امر با تشویق حاضران در سالن روبه رو گردید .پس از آن قطعه ی «خواهش می کنم» به عنوان قطعه ی اول نواخته و اجراشد. اندکی بعد صدای « حمید عسکری » به گوش می رسید که با جمله «سلام به دوستای خودم بسیار خوشحالم می بینمتون ....» بلافاصله و بدون هیچ حرف دیگری صدای قطعه ی «بیا دنبال من» به گوش می رسید البته خوشبختانه در انتهای قطعه ی دوم بود که ظاهرا صندلیهایی خالی برای خبرنگارن یافت شد؛ و آنها حق پیدا کردند از نزدیک گزارش این کنسرت را بنویسند .بالاخره با طی شدن تمام مشقتها می توانستیم قطعه ی سوم به نام «من کجای زندگیتم»را از نزدیک و بدون حدس زدن ترانه بنویسیم که در نوع خود اتفاق فرخنده ای بود! مسلما صدای تشویق ها و زمزمه ها در داخل سالن بهتر به گوش می رسد شاید همین امر باعث شد که حس کنیم این قطعه با هم خوانی و تشویق بیشتری نسبت به دو قطعه ی پیش همراه شد از اینجا به بعد می شد پیش بینی کرد بعد از اجرا ی هر آهنگ و نواختن آهنگ بعدی مخاطبان بیش از پیش به تشویق خواننده ی مبحبوب خود دست می زنند این اتفاق در خصوص اجرای بعدی به نام «آخه تو عزیز قصه هامی» نیز صدق می کرد .

با پایان گرفتن قطعه ی مذکور، «حمید عسکری» با بیان اینکه قطعه ی بعدی از آلبوم جدیدمان به نام «از عشق »انتخاب شده است که در نظر سنجیِ راجع به این آلبوم ،رتبه ی خوبی را به دست آورده است؛ به خواندن ترانه ی «عشق تو» اهتمام ورزید. قطعه ی بعدی «اگه به تو نمی رسم » بود .اما عسکری در قطعه ی بعدی پس ازاجرای آهنگ «فراموش» گفت خیلی خوشحالم ساخته های آلبوم جدید نیز مورد استقبال شما عزیران بوده است به طوریکه حتی شعر آن را زمزمه می کنید اما دوست دارم اعترافی بکنم که شاید برخی ها به غیر حرفه ای بودن متهمم کنند اما صادقانه می گویم از این آلبوم راضی نیستم و مطمئن باشید در آلبوم بعدی جبران می کنم. هشتمین آهنگ قطعه ای به نام «خیلی دوست دارم » بود عسکری بعد از خواندن این آهنگ گفت با خودم می گفتم اگر روزی بشود که این ساخته ها را در چنین جایی اجرا کنم با تمام انرژی خودم این کار را انجام می دهم با گفتن این جمله با تشویق هوادران چند ثانیه ای وقفه ایجاد شد تا در نهایت قطعه ی ریتمیک «به عشق تو» اجرا شود و فضای سالن در انبوه هیجان حضار غرق شود.حال نوبت ویولن نوازی «میلاد عالمی » بود نواختن پر انرژی او با تشویقی مواجه شد که شاید کم از تشویق های عسکری نبود پس از اجرای ساخته هایی چون «اسمم هنوز روته»، «خنده و گریه» ،«تقاص» و « ماه من» ؛عسکری اعلام کرد قرار است محبوب ترین ساخته ای که تا کنون از ما شنیدید،به نام «ستاره» اجرا شود. اجرای این آهنگ همانا و هم خوانی و شور و اشتیاق مضاعف مخاطبان همان !

قطعات بعدی به ترتیب «گریه ی مرد» «شعر عاشقونه» «تلافی » «قسمت » بود اتفاق جالبی که در حین اجرای این قطعه افتاد گرفتن فیلم سلفی توسط «حمید عسکری» و اعلام پخش آن در فضای مجازی بود درنهایت این شب پر انرژی با اجرای «خوشبختی » به اتمام رسید.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : فرزین پاک طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه