ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵

کنسرت مهرزاد خواجه امیری برگزار شد

ریتم نو - کنسرت نیوایج مهرزاد خواجه امیری شامگاه جمعه پنجم شهریورماه در تالار اندیشه تهران برگزار شد.


ریتم نو - کنسرت نیوایج مهرزاد خواجه امیری شامگاه جمعه پنجم شهریورماه در تالار اندیشه تهران برگزار شد.


در  ابتدای این اجرا مهرزاد خواجه امیری ، با همراهی ارکستر خود به رهبری، آرمین تاجبخش قطعه Nightingale  را نواخت.


سپس قطعه  رویای یک مرد ، از ساخته‌های یانی را با تنظیمی جدید و به همراهی کیمیا شعربافیان، نوازنده ساز ابوا اجرا کرد که با تشویق حضار همراه شد . از دیگر قطعات اجراشده در این اجرا می‌توان به ساخته‌های وی هم چون خلیج فارس ، رویای زمستانی ،خاطرات تلخ و شیرین، کومیتیس و معبد شرقی و دو اثر دیگرش، بانام‌های مرگ شاید شیرین و رویای بی پایان، که هنوز منتشرنشده‌اند را برای طرفداران خود اجرا کرد.


وی پس از نوازندگی ساز دودوک در قطعه رویای بی پایان این ساز را معرفی کرد و گفت: «کسانی که کنسرت‌های یانی را دنبال می‌کنند این ساز را می‌شناسند. این ساز برای ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد که تعلیمات موسیقی را زیر سوال برد. دودوک یک ساز خوش‌صدا است که شاید من نتوانم به‌خوبی آن را بنوازم.»


وی همچنین در پاسخ به سوال هواداران در خصوص تمدید این اجرا گفت: «این اجرا با قطعات اجراشده تمدید نخواهد شد و سعی ما بر این است که با تنظیم قطعات جدید پاییز امسال نیز کنسرتی را برگزار نماییم.


 آداجیو از یانی، عشق ممنوع، سکرت گاردن و بداهه‌نوازی ساز دودوک و پیانو از دیگر قطعات اجراشده در این کنسرت بود.


از مهمانان ویژه این برنامه نیز می‌توان به استاد آواز ایران ایرج (حسین)خواجه امیری، فاطمه گودرزی، پویان گنجی، داریوش فرضیایی، علی فروتن، سیاوش میرزایی، امیر حسین ذوالقدری، علی علایی و مسعود مرادی اشاره کرد.



منبع: ریتم نو


عکس: امین رجبی، پوپک خواجه امیری و ملیکا حسینی



 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه