ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴



ریتم نو : کنسرت بزرگ « مهرزاد خواجه امیری » در سبک نیوایج، شامگاه پنج‌شنبه هشتم مرداد ماه در برج آزادی برگزار شد.


این کنسرت برای اولین بار در ایران توسط خواجه امیری برگزار شد که مخاطبین این کنسرت، ساعاتی را در آرامش بودند.

پس از چهل دقیقه انتظار از زمان شروع برنامه، « مهرزاد خواجه امیری » با همراهی ارکستر خود به رهبری « حسین جلال زاده » قطعه « Nightingale » را نواخت.

با اجرای این قطعه، خواجه امیری از پشت پیانو به سمت میکروفن آمد و با خوش آمدگویی چند کلامی از جمله یک خاطره درمورد این کنسرت گفت: «قبل از شروع سانس دوست عزیزی آمد و به من گفت مهرزاد امروز برایمان چی میخونی؟ و در جواب هم من گفتم این کنسرت بی کلام است! خیلی ها سبک نیو ایج را با یانی می‌شناسند و تابه حال در ایران این اتفاق نیافتاده بود. ما می‌خواهیم ثابت کنیم که در ایران نیز می‌شود از این دست کارها را انجام داد. اگر کسی امشب از اجرای این سبک لذت برد حتما حمایت کند تا بتوانیم کنسرت‌های بعدی را با شکوه تر برگزار کنیم.»

سپس قطعات « رویای یک مرد » و « خلیج فارس » از ساخته های یانی و مهرزاد خواجه امیری، اجرا شد.

« Aski Memnu » ساخته « Toygar Isikli » که دوئتی بین ویلن و پیانو بود دیگر قطعه اجرایی این شب بود.

بعد از نواختن این قطعه، قطعه ای با نام « رویای زمستانی » با آهنگسازی خواجه امیری نواخته شد و سپس به مدت پانزده دقیقه برای تعویض سازها؛ آنتراک داده شد که خواجه امیری پیش از ترک سالن از حضار خواست با انرژی های مثبت‌شان باعث شوند تا نوازندگان بهتر به کارشان ادامه دهند.

«Prelude + Eternal dream» با آهنگسازی خواجه امیری اولین قطعه‌ی اجرای پس از آنتراک بود.

وی در شروع قسمت دوم اجرا؛ ساز دودوک را معرفی کرد و در این باره گفت: «کسانی که کنسرت های یانی را دنبال می‌کنند این ساز را می‌شناسند. این ساز برای 2500 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شد که تعلیمات موسیقی را زیر سوال برد. دودوک یک ساز خوش صدا می‌باشد که شاید من نتوانم به خوبی آن را بنوازم.»

«A Song Of Secret Garden » از ساخته های «Secret Garden» و همچنین «معبد شرقی» با آهنگسازی «مهرزاد خواجه امیری» دیگر قطعات اجرایی در شب کنسرت نیو ایج بودند.

 

«Asagio» از یانی و همچنین « خاطره‌ها » دوئت ویلن و پیانو با آهنگسازی « نادر کشاورز » آخرین قطعاتی بود که در این کنسرت نواخته شد.

خواجه امیری با پایان قطعاتی اجرایی بیان کرد: « از زمانی پیانو را شروع کردم به کارهای استاد معروفی علاقه داشتم» سپس به احترام ایشان به صورت تکنوازی با پیانو قطعه «خواب های طلایی» را نواخت.

وی پس از اجرای این قطعه گفت: «امیدوارم از این برنامه لذت برده باشید ما یکی از ارکسترهایی هستیم که بدون حمایت ارگان‌های دولتی کار می‌کنیم. خواجه امیری با تشکر از دوستانی که در این کنسرت از تمام کسانی که وی را همراهی کردند تشکر و قدردانی کرد.»

خواجه امیری برای حسن ختام این اجرا یکی از قطعات را مجدد اجرا کرد.

 

همچنین نوازندگان این ارکستر متشکل از : نادر کشاورز(ویل مایستر-ویلن)، مهرزاد خواجه امیری(پیانو،  کوتو الکترونیک  و دودوک)، مسعود نوروزی(ویلن)، سهیل بهمن(ویلن)، کیمیا شعربافیان(آبوا)، محمد کاظم زاده(کلارینت و فلوت)، سهیل بهمن، منیژه ساده و نگار غضنفری(ویلن آلتو)، المیرا رحمانی، میلاد جعفری ومحمد احمدی(ویلنسل)، آریا عظیمی(کیبورد و سینت سایزر) علی رحیمیان و حامد قربانی(سینت سایزر)، علیرضا حق دوست(درامز)، پوریا جنابی(پرکاشن)، حنیف گوران(باران، کاخر، شیکر)، مجید مصطفایی(گیتار باس)، کیمیا شعربافیان(بادی چوبی)، محمدرضا اسکندر پور(آبوا) بود.

حسین مهدوی ، مهسا مردانی ، سعید علایی نژاد ، افسانه خضرلو ، نیما گوران ، دانیال عبرت ، نادیا باقری ، وحید تنابنده ، فرناز بیات ، زیبا اکبری گروه کر این کنسرت را تشکیل دادند.

 

گفتنی است؛ خواجه امیری تنظیم تمامی قطعات را برعهده داشته است.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : شایان رسول زاده

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۲
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
کنسرت آقای مهررزاد خواجه امیری خیلی عالی بود با آرزوی موفقیت و اجراهای بیشتر برای ایشون و گروه خوبشون
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
با سلام
من که از اجرا لذت بردم...
تقویم هنری ادامه