ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵

کنسرت گروه داماهی به نفع کودکان خیریه مهر آفرین برگزار شد

ریتم نو : کنسرت گروه موسیقی تلفیقی « داماهی » به نفع کودکان مهر آفرین ، شامگاه یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه و در یک سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و این گروه برای اولین بار در این سالن میزبان هواداران خود در پایتخت بودند.


Damahi-Ritmeno (19)




گروه داماهی پس از برگزاری آخرین کنسرت خود در شهر بندرعباس ، شامگاه 19 اردیبهشت‌ماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه رفت و منتخبی از قطعات آلبوم اول به همراه جدیدترین قطعات منتشرشده خود را به نفع کودکان موسسه خیریه مهر آفرین اجرا کرد.


داماهی که با نگاهی بر موسیقی محلی جنوب ایران فعالیت می‌کند ، نخستین آلبوم خود را شهریورماه سال گذشته منتشر کرد.قطعات موسیقایی این گروه بافرم موسیقی مدرن امروزی و بر اساس دریافت از موسیقی محلی جنوب ایران شکل‌گرفته است.آخرین اجرای گروه داماهی در تهران در بخش تلفیقی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد ضمن اینکه آلبوم داماهی در مراسم اختتامیه این جشنواره ، در فهرست نامزدهای برترین آلبوم موسیقی تلفیقی جایزه باربد جای گرفت.


در ابتدای کنسرت و پس از آمدن اعضای ارکستر به روی استیج ، قطعه فولکوریک و ریتمیک "برکت" اجرا شد و در هنگام اجرای این قطعه رضا کولغانی خواننده این گروه با اجرای حرکات فولکوریک جو خاصی را در سالن ایجاد کرد و همچنین وی به زبان محلی با هواداران صحبت کرد و به آن‌ها خوش‌آمد گفت.


این گروه در ادامه قطعات دیوانه ، (یار عزیز) بمان ، گلبوته ، ترنگ ، امون ، دخترک ، خیلی ساده (تیتراژ سریال بیمار استاندارد) ، محله خاموشان ، گوشواره و لنج و بیوه را برای هواداران خود اجرا کردند.


رضا کولغانی (خواننده) ، دارا دارائی (گیتار باس و همخوان) ، حمزه یگانه (کیبورد و بنجو) ، ابراهیم علوی (عود ، گیتار ، پرکاشن و همخوان) و شایان فتحی (درامز و پرکاشن) اعضای ارکستر گروه داماهی در این کنسرت را تشکیل دادند.


حواشی :


کیان ایرجی ، میلاد درخشانی ، اشکان خطیبی ، امیر عظیمی ، کیان پورتراب ، امید نعمتی ، بهزاد عمرانی ، فرشاد حسن‌زاده ، فرشاد رمضانی ، اعضای گروه دال و ... از جمله مهمانان این کنسرت بودند.


هنرنمایی‌های دارا دارائی و شایان فتحی در اکثر قطعات ، از نکات جالب‌توجه این کنسرت بود که تشویق‌های پیاپی هواداران را به همراه داشت.


شایان‌ذکر است که این کنسرت با همکاری موسسه فرهنگی و هنری آوای مهربانی برگزار شد و همچنین برگزاری این کنسرت بر عهده موسسه نیکوکاری مهر آفرین بود.


گفتنی است ؛ کنسرت آینده گروه داماهی در جشنواره موسیقی تلفیقی ، در تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه و در یک سانس (ساعت 21) در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.



منبع : ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


عکس: امین رجبی


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه