ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵

کنسرت گروه موسیقی "داتام" در نیاوران

ریتم نو: گروه موسیقی داتام روزهای 25و 26 فروردین از ساعت 21در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

1




به گزارش ریتم نو به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران؛ این گروه به سرپرستی آنارام زهرایی و خوانندگی امیر رفعتی و ،١1قطعه را برای علاقه‌مندان اجرا خواهد کرد.


سرپرست این گروه بابیان اینکه این کنسرت در دو بخش اجرا خواهد شد، گفت: گروه داتام در بخش اول به اجرای موسیقی اصیل ایرانی در دستگاه نوا و شور،تصنیف‌هایی چون  شنیدار عشق، حال دل، آتش جاودان و عشق شیرین می‌پردازد.


زهرایی در ادامه افزود:در بخش دوم این اجرا قطعات موسیقی نواحی کردستان و لرستان در دستگاه شور ،ماهور و سه‌گاه ،تصنیف‌هایی چون شو چرای ، ساز سحری ،یاری نازنین و دسمه بیر،برای مخاطبان اجرا خواهد شد.


سرپرست گروه داتام بابیان اینکه در این اجرا سعی شده با تنظیمات جدید کار متفاوتی ارائه شود گفت هدف گروه در این اجرا نشان دادن موجی نو در موسیقی سنتی و تحولی در موسیقی نواحی لرستان و کردستان به بیننده است.


زهرایی که علاوه بر آهنگسازی و تنظیم، بعضی از اشعار این اجرا را سروده است، اظهار داشت:در بخش موسیقی اصیل قطعاتی برای ساز سُرنا تنظیم‌شده است. از سازهای کوبه‌ای نیز در این بخش استفاده‌شده که معمولاً در موسیقی اصیل ایرانی کمتر حضور این دو ساز را می‌بینیم.


وی در ادامه افزود: گروه داتام به مدت دو سال است که تشکیل‌شده و اکثر اعضاء گروه از هنرمندان جوان کشور هستند.


گفتنی است در این اجرا نوازندگی سنتور را علیرضا بشردوست ،کمانچه  مهرداد مسعودی ،قانون سحر میر هاشمی ،سُرنا وبالابان کیهان نژاد،قیچک آلتو مهناز کاشانی و عود تینا لاجوردیان به عهده‌دارند.


علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه