ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۵

گروه «نوباز» در تالار وحدت روی صحنه رفت

ریتم نو - پدرام درخشانی پس از پانزده سال رهبری گروه رومی شب گذشته برای اولین بار با گروه جدیدش به خوانندگی پرهام علیزاده روی صحنه رفت.


نوباز با چند تغییر در اعضایش نسبت به گروه رومی طی دو شب متوالی در تاریخ ۲۰ و۲۱ شهریور ماه در تالار وحدت به اجرا پرداخت.


ابتدا با ورود نوازندگان قطعه باور نکردی اجرا شد و در ادامه به جهت معرفی قطعات و میهمانان مجری برنامه روی صحنه آمد و نسبت به درگذشت استاد فرهنگ شریف نوازنده فقید تار ابراز تاسف کرد. میلاد درخشانی هم پس‌ازآن به تک‌نوازی تار پرداخت تا یاد این استاد گرامی را زنده نگه دارد.


قطعه گل سرخ با شعری از فریدون مشیری پس‌ازآن با تک‌نوازی تار آغاز شد و بعد از اجرای آن پرهام علیزاده خواننده گروه نوباز ضمن عرض سلام و خوش‌آمد گویی به حاضرین گفت: این اجرا می‌تواند یک شروع خیلی خوب برای نوباز باشد و من مفتخرم که به همراه این گروه خیلی خوب روبه روی شما ایستاده‌ام.


با معرفی و دعوت از آرین قیطاسی و رضا آذرنجات نوازندگان بادی گروه و ترک صحنه‌ی نوازندگان تار،کمانچه و نی نوبت به اجرای قطعه قصه من رسید و پس‌ازآن رضا تاجبخش شروع به نواختن پیانو کرد و پرهام علیزاده در کنار او ایستاد تا در غیاب سایر نوازندگان و رهبر گروه قطعه هوای عاشقی را بخواند اما در ادامه سایر اعضا روی صحنه آمدند و با آن‌ها همراه شدند .


رضا تاجبخش و پاشا هنجنی که معرفی و تشویق شدند، سبحان اکرامی مجری برنامه روی صحنه آمد و محمدعلی بهمنی، آقای صادقی نژاد، علی تفرشی، دارا دارایی، علی بهبهانی، منصور ضابطیان، محمد صوفی، شاهین شرافتی، فریبرز گلبن و فرزاد حسنی میهمانان ویژه اجرای شب گذشته را معرفی کرد.


با دعوت از جابر اطاعتی نوازنده‌ی میهمان آکادئون و تک‌نوازی او قطعه آلاگز اجرا شد و استقبال خوبی به همراه داشت.


پس از پایان بخش اول برنامه و آنتراک چنددقیقه‌ای این بار پدرام درخشانی تنها به همراه خواننده گروهش روی صحنه آمد و my way از آثار پائول آنکا را در آغاز با تک‌نوازی سنتور و در ادامه به همراه سایر اعضای نوباز اجرا کرد.


هنرنمایی بابک آخوندی و رهبری پدرام درخشانی در قطعه‌ی شکر و نی با ترکیب اشعار مولانا اجرای آن را تماشایی‌تر کرده بود و پس از اجرای آن سبحان اکرامی روی صحنه آمد و در بخش دوم به معرفی محمدرضا عقیلی، رامتین زاد، حمیدرضا آداب، آناهیتا همتی، بهزاد خداویسی و آیدین نظمی پرداخت.
وی همچنین در ادامه آزاده عسگری(زاداری) طراح لباس پدرام درخشانی و پرهام علیزاده را معرفی کرد.
بعد از اجرای سه‌گانه‌ی شیدایی،زهی عشق و تا تو با منی. پرهام علیزاده مجری یکی از شعرها و ملودی‌های خودش شد و هنرمندانه عشق نهان را به اجرا درآورد که با استقبال خیلی خوبی همراه شد.
با معرفی عباس لطیفی ،پرهام علیزاده قطعه زندگی(زندگی کن)،یکی از ملودی‌های او را با تنظیم رهبر گروهش اجرا کرد که این بار نوازنده میهمان نوباز با سولوی ویلن به لذت شنیدن آن افزوده بود.
پیش از اجرای حسن ختام برنامه پدرام درخشانی گفت:امشب به دلیل تمرینات فشرده من با ده درصد توانم روی صحنه آمدم که امیدوارم در آینده بیشتر بتوانم برای اجراهای نوباز انرژی بگذارم.
وی سپس به معرفی اعضای گروهش پرداخت و پس از معرفی پاشا هنجنی گفت: اگر کسی در جهان بتواند بهتر از او نی بزند من گردنم را می‌زنم.
همچنین بعد از معرفی برادرش اضافه کرد:امیدوارم میلاد در آینده نزدیک کنسرت با کلام هم برگزار کند؛ نارضایتی میلاد درخشانی از صدابرداری ضعیف تالار وحدت یکی از نکات قابل‌توجه در اجرایش بود.
ژوبین کلهر که معرفی شد، نوازنده سنتور نوباز گفت: ژوبین به دلیل تماس با موسیقی هند تحریرهایی در نواختنش وجود دارد که برای گوش ما تازه است و سپس از او خواست لحظه‌ای به اجرا با این تحریرهای خاصش بپردازد.
در پایان هم تنظیم‌کننده قطعات این کنسرت گفت:نوباز تشکیل نمی‌شد اگر همت یاشار درفشه مدیر اجرایی گروه نبود و پرهام علیزاده خواننده جدید نوباز هم او به گروه معرفی کرد که شما شاهد میزان توانایی او بودید.
سبحان اکرامی سپس برای آخرین بار روی صحنه آمد و از دکتر امیر بهاری خوب و مهندس رضا براتی تهیه‌کنندگان کنسرت تشکر کرد.
با همراهی سازهای سنتی قطعه از کفم رها با شعری از عارف قزوینی هم به‌عنوان حسن ختام برنامه اجرا شد.
رضا تاجبخش (پیانو)، میلاد درخشانی (تار)، آرین قیطاسی (ساکسفون)، رضا آذرنجات (ترومپت)، هومن غفاری (درامز)، علیرضا مصدقی (پرکاشن و تنبک) ،بابک آخوندی (گیتار الکتریک) پاشا هنجنی (نی)، ژوبین کلهر (کمانچه) و عمید بنکدار (گیتار بیس) نوازندگان گروه نوباز بودند که پدرام درخشانی رهبر نوباز (تنظیم کننده قطعات و نوازنده سنتور) را همراهی می‌کردند.
همچنین پرهام علیزاده خواننده گروه و جابر اطاعتی نوازنده میهمان آکادئون و ویلن کنسرت شب گذشته بودند.



منبع: ریتم نو
نویسنده: حامد سلگی
عکس: عرفان زاده سلطان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه