ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴

گروه نوشه سنگ تمام گذاشتند / اجرای دل‌نشین نیما رئیسی و نیوشا بریمانی

ریتم نو : گروه نوشه شب گذشته در دو سانس در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت و قطعات ماندگاری را اجرا کرد.
Niush-Ritmeno (33)

این کنسرت به سرپرستی نیوشا بریمانی و خوانندگی نیما رئيسی در برخی از قطعات برگزار شد.


نیوشا بریمانی (نوازنده کمانچه) ، مینو قاسم پور( نوازنده  قانون) ، رضا لمعانی ( نوازنده گیتار) ، شایان ریاحی ( نوازنده پرکاشن) ، عسل ملک‌زاده ( نوازنده دف ، شیکر) ، غزل مهدوی ( نوازنده پیانو) ، نیلوفر ابراهیمی ( نوازنده فلوت) و پرهام پیمان پور (نوازنده گیتار بیس) اعضای گروه نوشه بودند.


طبق معمول همیشگی اجرا کنسرت با یک ساعت تأخیر و پخش نماهنگی از تمرین گروه آغاز شد که به دلیل مشکلات سیستم صوتی فرهنگسرا فقط تصویر پخش شد و نیوشا بریمانی هم در طول اجرا بابت این تأخیر و مشکلات در پخش نماهنگ عذرخواهی کرد.


بعد از پخش نماهنگ اعضای گروه نوشه روی صحنه آمدند و قطعه مخلوق را اجرا کردند و سپس باروی صحنه آمدن نیما رئیسی قطعه خوش‌آمدی با همخوانی دل‌نشین نیما رئیسی و نیوشا بریمانی اجرا شد.


نیما رئیسی که حاضرین را بهترین تماشاگران دانست در ادامه مجری این بهترین‌ها بود و تماشاگران هم در همراهی و همخوانی کوتاهی نکردند.


برای اجرای قطعه بعد نیما رئیسی نشست و نیوشا بریمانی سلطان قلب‌ها را با صدای کمانچه خود آغاز کرد ، اجرا این قطعه خاطره‌انگیز به‌قدری شنیدنی بود که تنها تماشاگر آن خود نیما رئیسی بود و به زمزمه‌های دل‌نشین تک‌تک حاضرین گوش سپرده بود، عسل ملک‌زاده هم در اجرا این قطعه به نواختن تنها یک ساز شیکر بسنده نکرد و با دو شیکر نقش مهمی در همراهی حاضرین داشت، شاید اگر پشتش به تماشاگران بود حرکات دستش هنگام نواختن حرکات یک رهبر ارکستر را تداعی می‌کرد، استقبال از اجرای سلطان قلب‌ها بسیار زیاد بود ، عسل ملک‌زاده قطعه بعد را با تک‌نوازی گوش‌نواز دف آغاز کرد و برای لحظاتی در مرکز توجه همه قرار گرفت ، نیما رئیسی هم ایستاد تا امید جانم  را بخواند، همراهی و همخوانی تماشاگران نوشه به‌قدری بود که باید گفت سالن اجرا تماماً صحنه بود و تماشاگر صرف در این سالن حضور نداشت و تک‌تک حاضرین در بهتر و دل‌نشین شدن قطعات نقش داشتند.


همخوانی بی‌نظیر نیوشا بریمانی در پایان قطعه امید جانم لحظات فوق‌العاده‌ای را رقم زد و زمینه‌ساز استقبال بیشتر از این قطعه خاطره ساز شد.


شب شیشه‌ای چهارمین قطعه محتاج بود به صدای فلوت نیلوفر ابراهیمی که هنرمندانه می‌نواخت. نیما رئیسی نشست تا حاضرین با زمزمه‌هایی گوش‌نواز مجری این قطعه باشند و به نحوی خوانده شد که در پایان اعضای گروه نوشه ایستادند و تماشاگران را تشویق کردند.


پس از چند دقیقه آنتراک اعضای نوشه روی صحنه آمدند و قطعه پیشکش و من دیگه بچه نمیشم را اجرا کردند که نیما رئیسی من دیگه بچه نمیشم را هنرمندانه خواند.


رئیسی که تنها تعدادی از قطعات را اجرا می‌کرد جا خوش کردنش روی صندلی دیگر برای هواداران به نشانه‌ی خواندن دسته‌جمعی قطعه اجرایی بود اما این بار قطعه ریتمیک یارم شویی اجرا شد که به‌قدر کافی برای حاضرین آشنا و قابل‌اجرا نبود ، بااین‌حال تماشاگران این قطعه را از تشویق و همراهی خود دریغ نکردند.


قطعات عاشق شدم من ، بازآمدی ، می‌گذرم تنها و روز بی فردا هم آخرین انتخاب‌های گروه نوشه برای اجرا بودند و همگی با استقبال خوبی مواجه شدند.


از نکات قابل‌توجه سانس اول این کنسرت حضور بسیاری از هنرمندان سرشناس بود که شاید اگر بگوییم نیمی از سالن از مهمانان ویژه کنسرت بودند اغراق نکرده‌ایم و نیما رئیسی و نیوشا بریمانی بعد از اجرای هر قطعه  تعدادی از این عزیزان را معرفی می‌کردند.


منصور ضابطیان، محمد صوفی، نیلوفر لاری پور، آناهيتا همتی ، نيما كرمی ، علی بوستان، كامران تفتی ، روشنک عجميان، محمدرضا عليمردانی ، سهيلا پور گرامی، مجید آقا کریمی ، فرزاد دزدمه، فرهاد نجفی ، معين هاشمی نسب ، مهيار مهر آذر، ساحل كريمی ، نسيم رفيعی ، مريم واعظ پور، سعيد كاظمی ، یلدا انگالی، سحر محمدی ، رضا شايسته ازجمله مهمانان این کنسرت بودند.

در پایان باید اشاره کرد که گروه نوشه با برگزاری این کنسرت بی‌نظیر خاطره سازی دیدنی و شنیدنی بود.

 

در ادامه بیننده عکس های « امین رجبی » از این اجرا باشید.



منبع : ریتم نو

نویسنده : حامد سلگی

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۴
بعد از 24 این بار 33 خاطره ساز شد | نوروز 95
Germany
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
[…] گروه نوشه سنگ تمام گذاشتند / اجرای دل‌نشین نیما رئیسی و… […]
بعد از 24 این بار 33 خاطره ساز شد | دانلود سریال 94
France
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
[…] گروه نوشه سنگ تمام گذاشتند / اجرای دل‌نشین نیما رئیسی و… […]
بعد از 24 این بار 33 خاطره ساز شد - فرد مطلب
Germany
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
[…] گروه نوشه سنگ تمام گذاشتند / اجرای دل‌نشین نیما رئیسی و… […]
بعد از 24 این بار 33 خاطره ساز شد | مدل جدید 95 | عکس بازیگران | فیلم و کلیپ
Germany
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۳
[…] گروه نوشه سنگ تمام گذاشتند / اجرای دل‌نشین نیما رئیسی و… […]
تقویم هنری ادامه