ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

گروه پرسیا بازهم در نیاوران روی صحنه می‌روند؟! / گزارش متنی و تصویری از آخرین تمرین

ریتم نو:  فهیمه نورفردی سرپرست گروه پرسیا از عدم استقبال از اجرای بانوان تا هزینه‌های بسیار زیاد تولید قطعه و بازخوانی قطعات قدیمی با تنظیم جدید سخن گفت که شاید همین امر موجب شود این اجرا، آخرین کنسرت گروه پرسیا باشد.
 

photo_2016-05-05_11-24-02





آخرین تمرین گروه پرسیا (ویژه بانوان) امروز برگزار شد و اعضای گروه خود را برای اجرای 18 اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران آماده کردند.



گروه پرسیا به سرپرستی و خوانندگی فهیمه نورفردی قرار است 17 قطعه که شامل آثاری از روح‌الله خالقی ،حبیب بدیعی ،علی‌اکبر شهنازی ،علی تجویدی ،محمدرضا شجریان ،حسین علیزاده ،همایون خرم و محمد شمس می‌شود را در دو بخش برای مخاطبان اجرا کنند.


طبق گزارش ریتم نو این گروه در بخش اول قطعاتی چون سرو چمان ،سنگ خارا، او کعبه دل‌ها را در دستگاه ماهور و دشتی و در بخش دوم قطعاتی چون دخترکولی ،خوش‌آمدی ،رفته و جام مدهوش در دستگاه اصفهان را به اجرا درمی‌آورند.


فهیمه نورفردی در ادامه‌ی تمرین و در گفتگو با خبرنگار «ریتم نو» در خصوص گروه پرسیا گفت: «من نام دخترم را بر روی این گروه نهادم و این بار هم تصمیم بر اجرای قطعات قدیمی با تنظیم جدید را گرفتیم چراکه هزینه تولید قطعه جدید بسیار زیاد است و  بانوان سعی می‌کنند آهنگ‌های قدیمی را اجرا کنند به دلیل اینکه فضای رقابتی در بین بانوان وجود ندارد و ترجیح می‌دهیم هزینه‌ای پرداخت نکنیم درنهایت تمامی اجراهای بانوان به بازخوانی قطعات قدیمی اختصاص‌یافته است»


سرپرست و خواننده گروه «پرسیا» در مورد استقبال از اجرای 18 اردیبهشت‌ماه گروه نیز اظهار کرد: «با توجه به رقم‌هایی که اکنون برای سالن و جوانب دیگر تعیین‌شده، استقبال از دو کنسرت قبلی ما بهتر از این اجرا بود. تقریباً می‌توان گفت یک‌سوم بلیت‌ها به فروش رسیده و این موضوع به خاطر این است که ما نصف تماشاچی را نداریم بنابراین جمع‌آوری تعداد زیادی از بانوان دورهم کار سختی است.»


وی در پایان به دلیل استقبال کم از اجرا و سخت‌گیری‌هایی موجود برای برگزاری کنسرت بانوان از عدم تمدید کنسرت خبر داد.


آزاده امیری (تار)، مریم ملا (تمبک)، سارا هستی (کمانچه)، لیلا ظهیرالدینی (عود) و ملودی پازوکی (پیانو) اعضای گروه پرسیا را تشکیل می دهند.


گفتنی است؛ کنسرت گروه پرسیا  18 اردیبهشت 95 ساعت 18 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت تیوال می‌توانند برای تهیه بلیت این کنسرت اقدام نمایند.



تیم خبری «ریتم نو» سری به محل تمرین این گروه زد و شما می‌توانید بیننده چند سکانس از نگاه دوربین «امین باقری» باشید.



منبع: ریتم نو


نویسنده: مریم رفایی


عکس: امین باقری


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه