ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۴

گزارش از یک هزار و چهارصد و پنجاه و دومین نشست کانون ادبی زمستان

ریتم نو : کانون ادبی زمستان با مدیریت « سجاد عزیزی آرام »؛ یک هزار و چهارصد و پنجاه و دومین نشست نقد شعر و ترانه خود را بعدازظهر 23 تیرماه برگزار کرد.
photo_2015-07-12_10-09-06

 

+ شعرخوانی طریقی و اجرای کامران رسول‌زاده

+ معرفی کتاب علی ایلیا

در این نشست که طبق روال همیشه، سه‌شنبه هر هفته در مرکز مشارکت‌های فرهنگی و هنری واقع در میدان ولیعصر برگزار می‌شود، شعر و ترانه شاعران و ترانه‌سرایان جوان موردنقد و بررسی قرار گرفت.

« کامران رسول‌زاده » از چهره‌های نام‌آشنا شعر سپید و « غلامرضا طریقی » از شاعران خوش‌نام سبک غزل؛ منتقدین این نشست کانون ادبی زمستان بودند.

در ابتدای برنامه اخبار ادبی هفته اعلام شد که « سجاد عزیزی آرام » در این بخش فیلم سینمایی " نهنگ عنبر " را برای علاقه‌مندان به فیلم معرفی کرد و یکی از بهترین فیلم‌های طنز این چند سال اخیر را فیلم سینمایی ورود " آقایان ممنوع " خواند.

بعد از بررسی اخبار فرهنگی هفته، عزیزی ابتدا « غلامرضا طریقی » و « کامران رسول‌زاده » را برای بخش نقد شعر به جایگاه دعوت کرد.

سجاد عزیزی آرام پس از صحبت‌های ابتدایی طریقی و رسول‌زاده؛ اولین شاعر را برای ارائه اثرش دعوت کرد و در ادامه شاعران و ترانه‌سرایان دیگر برای شعرخوانی به روی صحنه آمدند.

نکته قابل‌توجه این جلسه حضور یک شاعر تازه‌کار بود که  باوجوداینکه دو هفته از شروع ترانه‌سرایی‌اش می‌گذشت، مورد تشویق منتقدین قرار گرفت. همچنین تواضع شاعر دیگر که نام شعرهایش را دل نوشته گذاشته بود درصورتی‌که شعرهایش را می‌توان بدون شک بهترین اشعار سپید این جلسه خواند.

در میانه برنامه آهنگی با صدای « نیما مسیحا » با تنظیمی از«رضا تاج‌بخش» و ترانه «حامد صوفی پور» پخش شد که ترانه این کار در حضور ترانه‌سرا این اثر موردنقد قرار گرفت،

در اواخر برنامه « علی ایلیا » کتابش را با عنوان « گریه برای دختری که زنم بود » معرفی کرد و توسط «سجاد عزیزی آرام» ترانه‌ای از این کتاب را خواند.

این برنامه نیز با تعریف خاطره‌ای توسط عزیزی و شعرخوانی غلامرضا طریقی و همچنین اجرا دو قطعه "زن" و "قفس ترانه" توسط «کامران رسول‌زاده» به پایان رسید.

گرفتن عکس یادگاری شاعران و ترانه‌سرایان با منتقدین و مجری برنامه حسن ختام این نشست بود.

گفتنی است، برنامه بعدی کانون ادبی زمستان سه‌شنبه هفته آینده در مرکز مشارکت‌های فرهنگی و هنری واقع در میدان ولیعصر، بلوار کشاورز به سمت فلسطین برگزار می‌شود.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده: شایان رسول‌زاده

 

در ادامه میتوانید عکسهای ” امین رجبی ” رو ببینید
تقویم هنری ادامه