ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۴ تير ۱۳۹۴

گفتگو اختصاصی با پدرام کشتکار درمورد آلبوم " چنگیز " چاوشی

ریتم نو : پدرام کشتکار از تنظیم‌کننده‌های موفق موسیقی کشور  است که تاکنون با خوانندگان مطرحی همکاری داشته و در حال حاضر به‌غیراز کار کردن بر روی آلبوم شخصی خود با یکی از خوش‌نام‌های موسیقی پاپ، « محسن چاوشی » همکاری می‌کند.
گفتگو اختصاصی با پدرام کشتکار درمورد آلبوم " چنگیز " چاوشی گفتگو اختصاصی با پدرام کشتکار درمورد آلبوم " چنگیز " چاوشی

 

+ محسن چاوشی در تنهایی و بدون هیچ کمکی به این جایگاه رسیده است

+ هنرمندانی چون چاوشی کارشان را بلد هستند

+ محسن چاوشی یک برند شده است

+ همه دوست دارند مثل او بخوانند


در راستای اطلاع از همکاری وی با چاوشی و آلبوم شخصی اش، گفتگویی با وی داشتیم که آن را در ادامه خواهید خواند.

 

ازهمکاری‌تان با محسن چاوشی و چگونگی شکل‌گیری این همکاری بفرمایید

بهروز صفاریان بنده را با « محسن چاوشی » آشنا کرد و در اولین جلسه که با یکدیگر داشتیم مهرمان به دل هم‌نشست و چاوشی آلبوم من را گوش کرد و ازقطعاتی که برای خودم ساخته بودم خوشش آمد و باهم شروع به همکاری کردیم.

در این آلبوم با چند قطعه حضور دارید؟

درحال حاضرتعداد قطعات مشخص نیست. بیشتر از یک قطعه باهمکارکرده‌ایم اما نمی‌دانم کدامیک در آلبوم قرار بگیرد.

قطعات در چه فضایی است؟

یکی از قطعات دنس-راک و قطعه دیگر کاملاً راک است.

معمولاً قطعاتی که کارکرده‌اید پاپ بوده است چه شد که به سمت فضای راک رفتید؟

اتفاقاً من همیشه راک کارکرده‌ام اما باید ببینید چه کسانی با من همکاری داشته‌اند. آلبوم خودم نیز حال و هوای راک دارد اما زمانی که با یک خواننده پاپ کار می‌کنم دیگر نمی‌توانم به آن موسیقی راک بدهم، و به سفارش‌هایی مربوط می‌شود که به من می‌دهند.

چه کسانی در این آلبوم با محسن چاوشی همکاری کرده‌اند؟

تا آنجایی که من مطلع هستم؛ فرشاد حسامی ، بهروز صفاریان و خود محسن چاوشی و از دیگر همکاری‌ها اطلاعی ندارم.

آلبوم در چه مرحله‌ای است؟

آلبوم در مرحله تنظیم است و بعید میدانم تا سه الی چهار ماه دیگر میکس و مستر شود. البته یکی از آهنگ‌های من در مرحله ی میکس و مستر بوده و تمام‌شده است، اما یک قطعه دیگر همچنان تکمیل‌نشده است، محسن یک اتود از کار را به من داده است و من مشغول کار بر روی آن اتود هستم.

فضای کلی آلبوم چگونه است؟

تا آنجایی که من اطلاع دارم و خود محسن به من می‌گویدقطعه‌ای که من در آلبوم کارکرده‌ام متفاوت است.

محسن چاوشی در کارهایش وسواس زیادی دارد این امر در همکاری با شما نیز نمایان شده است؟

اولین کسی هستید که یک سؤال خوب از من پرسیده‌اید، زمانی که محسن چاوشی آلبوم من را شنید گفت من می‌خواهم با تو کار کنم و من هم گفتم قبل از اینکه باهم کارکنیم بیا باهم رفاقت کنیم ببینیم چه کسی، چه چیزی می‌فهمد و چه چیزی می‌خواهد. به دفترش رفتم، موزیک‌های یکدیگر را شنیدیم تا این‌که یک روز با من تماس گرفت و گفت یک کاردارم مخصوص خودت، هرطور که دوست داری این قطعه را بساز و همان شد که من آن قطعه را در طول سه روز تنظیم کردم و همان قطعه در آلبومش قرار دارد.

انصافاً با توجه احترامی که به من گذاشت، نشان داد که بسیار حرفه‌ای است و دومین قطعه‌ای که من برایشان تنظیم کردم، فقط یک قسمت از آن را ایمیل کردم که سریع با من تماس گرفتند و گفتند مسیر بسیار خوب است و همین‌گونه کارخواهیم کرد. این نشان می‌دهد که من و محسن چاوشی یک قسمت از ذهن‌هایمان آن‌قدر مشترک است با اینکه برای اولین بار باهم کار می‌کنیم دقیق به وسط هدف میزنید و این می‌تواند در طولانی‌مدت به موسیقی پاپ ایران و دوم به طرفدارهای ایشان و سوم به خود ایشان که در موسیقی به مردم خدمت می‌کند،کمک نماید.

نظرتان درمورد نام " چنگیز " برای آلبوم چیست؟

هنرمندانی چون محسن چاوشی کارشان را بلد هستند و حتماً صلاح بر این بوده که نام آلبوم چنگیز باشد.

نظرتان راجع به کلیت کارهای چاوشی و جایگاهش در موسیقی چیست؟

اگر یادتان باشد در سال 82-83 یک جوی در موسیقی پاپ راه انداختند به نام مجتبی کبیری با آلبوم معرکه بعد از آلبوم معرکه خواننده‌ای بانام محسن چاوشی آمد که یک روزی مجتبی کبیری با من تماس گرفت و گفت خواننده‌ای آمده است که شبیه به من می‌خواند و من هم رفتم و گوش دادم. البته اوایل محسن چاوشی شبیه به یکی از خواننده‌هامی‌خواند و نگاهش بیشتر به آن سمت بود اما اکنون محسن جایگاهی در موسیقی پاپ دارد که همه دوست دارند مثل او بخوانند.

قسمتی از این موضوع لطف خدا است و قسمتی دیگر نگاه وسیع محسن به هنر نه‌ فقط موسیقی است که امروزتوانسته است درجایی که به آن تخلص کاور می‌دهند، یک برند شود.

محسن چاوشی به تنهایی و بدون هیچ کمکی توانسته در ایران و در موسیقی پاپ، بشود محسن چاوشی.

آقای کشتکار کمی از آلبوم خودتان برایمان بگویید.

آلبوم من تمام‌شده است فقط دو قطعه دیگر مانده که میکس و مستر شودکه وظیفه ی آن بر عهده ی آرش پاکزاد ، فرشاد حسامی و انوشیروان بوده و نام آلبوم « شهر مه‌آلود »است.

این آلبوم تقریباً یکدست است، اما قسمت جالب این آلبوم قطعات خیلی جدید در مارکت موسیقی است و شخصاً بر روی نقطه ریسک ایستاده‌ام، اما کاری که درحال حاضر انجام می‌دهم کارفکر نشده ای نیس و حتی آهنگی  در این آلبوم قرار دارد که من هشت سال پیش آنرا ساخته بودم.

این آلبوم هشت قطعه دارد که ملودی هفت قطعه را خودم ساختم و ترانه های آن توسط مریم آزادی بر روی ملودی نوشته‌شده است. به‌جز این آلبوم، چهار تک آهنگ با ایشان همکاری کردم که در آینده تک‌تک منتشر خواهم کرد. فقط ملودی قطعه " شهر مه‌آلود" روی ترانه ساخته‌شده است که از سروده‌های«زهره زمانی» است.

با ترانه‌سراهایی که نامشان زیاد شنیده نشده کارکرده‌اید این ریسک بزرگی نیست؟

این نامردی است، حالا که خودمان هم از این راه‌هادر موسیقی آمده‌ایم و توانسته‌ایم خودمان را حفظ کنیم، این عرصه را در اختیار هیچ‌کس نگذاریم.

نمونه این همکاری با ترانه‌سراهای جوان بسیار کم پیش می‌آید که دیگران نیز همچنین کاری را انجام دهند. فکر می‌کنید اگر این آلبوم موفق شود خواننده‌ها به سمت این‌گونه ترانه‌سراها بروند؟

ما جوان‌های کار بلد، زیاد داریم که در هنر موسیقی نادیده گرفته میشوند  و همین دیده نشدن موجب به سمت‌های دیگربرروند. شکایت من اینجا است چرا وسعت نظارت بر موسیقی کشور آن‌قدر کم است که مختص به تعداد انگشت‌شماری از خواننده‌ها و آهنگسازهامی‌شود.

به نظر شما مدیری می‌تواند بیاید و بهتر از پیروز ارجمند ادامه بدهد؟

بله! ایشان زحمت خودش را کشیده است و دوست من هستند حتی باهم در آلبوم آقای اصفهانی کارکرده‌ایم و فکر می‌کنم که کارهایی که می‌توانسته انجام بدهد را بخوبی انجام داده است.

 

صحبت پایان؟

موسیقی یعنی خدا.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده: شایان رسول‌زاده
تقویم هنری ادامه