ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۵۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴

«تا بر دمیدن گل ها» منتشر شد

ریتم نو: انتشارات سوره مهر، کتاب مطالعه جامعه شناختی موسیقی در ایران از سپیده دم تجدد تا 1334 با عنوان « تا بر دمیدن گل ها » را منتشر کرد.


کتاب « تا بر دمیدن گل ها » به سفارش دفتر موسیقی انتشارات سوره مهر به نویسندگی پژوهشگر و موسیقی دان محمدرضا فیاض در 207 صفحه با طراحی جلد افسانه آسایش در قطع وزیری به شمارگان 2500 نسخه و قیمت هر جلد 10 هزار تومان منتشر شده است.

در بخشی از دیباچه کتاب میخوانیم: «سرگذشت رادیو در ایران با داستان تجدد گره خورده است. از یک طرف رادیو در واپسین دوره قدرت مردی به ایران آمد که بانی نیرومند تجدد عملی ولو در شکل آمرانه آن بود و از طرف دیگر همین دستاورد متجددانه قرار بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن تجدد رضا خانی را همه گیر کند. در کانون داغ این پروژه اشاعه تجدد، موسیقی رادیو نیز ناگزیر به موضوع تجدد گره می‌خورد. مباحث این کتاب قصد دارد داستان تجدد را نه به عنوان موضوعی نظری، بلکه به مثابه یک پروژه عملی در کنش‌های دست اندرکاران حوزه وسیع موسیقی بازشناسی کند. عبور از امر جزیی به امر کلی و مطالعه تجدد ایرانی نه در وجهی کلان و عام بلکه در فعالیت انسان‌هایی که در عمل درگیر یک موضوع مشخص اند: موسیقی.

 

نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی

منبع : ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه