ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴

رونمایی از آلبوم «من عاشق چشمت شدم» اثر «علیرضا قربانی»

ریتم نو : جمعه بیست و هفتم اذر ماه سال جاری در شهر کتاب مرکزی با حضور« علیرضا قربانی »« فردین خلعتبری » « افشین یداللهی »« کاوه کاتب » از آلبوم « من عاشق چشمت شدم » اثری با صدای « علیرضا قربانی » رونمایی شد. دراین مجال نام بردگان هرکدام در خصوص آلبوم تولید شده وسهم خود در این اثر توضیح دادند.
رونمایی از آلبوم «من عاشق چشمت شدم» اثر «علیرضا قربانی» رونمایی از آلبوم «من عاشق چشمت شدم» اثر «علیرضا قربانی»

درابتدا « کاوه کاتب » گفت :امروز به عنوان نماینده ی شرکت تولید کننده ای این اثر(باربد)دراین مکان حضور دارم اما مایلم این نکته را متذکر شوم که افتخار داشتم مدتی شاگرد «فردین خلعتبری» باشم .به نظرم محبوبیت این آثار کم از محبوبیت سریالهایی که از این قطعات به عنوان تیتراژ استفاده می کردند نبود.حتی برخی برای اینکه بتوانند اهنگ را با کیفیت بهتر بشنود ،سریال ها را خریداری می کردندهمیشه مردم آثار خوب را می فهمند و انتخابشان می کنند...

اثر پیش رو شامل هشت قطعه است که مطمئنم شما عزیزان بعضی از قطعات را بارها در تلویزیون و...شنیده اید.علت تاخیر این آلبوم نیز مشغله های زیاد کسانی چون من بود که خوشحالم توانستم در بزخی زمینه ها به هنرمندان اینن آلبوم کمک کنم چرا که هنرمند وظیفه ی تولید دارد ویک سری موارد حاشیه ای برعهده ی کسان دیگر باشد بهتر است.

« فردین خلعتبری » بیان داشت:حال که در شهر کتاب هستیم احساس می کنم اشاره به چند موضوع ضروری تر به نظر می آید.

باخبر شدم امروز حدود هزار و چند نسخه از این آلبوم فروخته شده؛امیدوارم این وضعیت برای خرید کتاب به وجود بیاید زیرا ملتی که با مطالعه ی کتاب عجین باشند درک درست تری از مسائل اجتماعی ،هنری و...دارند؛درنتیجه راه روشن تری پیش روی آنها است .اما در خصوص وی آی پی یا جایگاه ویژه باید گفت: از شما مهمتر چه کسی می تواند باشد؟چرا برخی از این صندلیها خالی هستند در حالی که خیل عظیمی از مردم ایستاده اند؟به نظرم مزاکز فرهنگی نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ غلط داشته اند واقعا اگر آرتیستی با دیر آندن و دیدن جای پرخود احساس ناراحتی می کند او هنرمند نیست!و درحقیقت طلمی عظیم به خود روا داشته است.

باید بگویم ماجرای استفاده از تصنیف و ترانه در سینما مختص به این دوره تیست.پیش از این نیز با چنین قضایایی رو به رو بودیم .یک فیلم خوب آهنگساز را مجاب می کند تا آهنگ خوبی برای این اثر تولیدی بسازد. همکاری من در این زمینه، در سریال «شب دهم» به کارگردانی «حسن فتحی » عزیز آغاز شد و خوشبختانه بازخورد خوبی هم دریافت کردم.

متاسفانه امروزه برای اینکه اینگونه آثار خودی نشان بدهند راه های زیادی وجود ندارند.یکی از راه های موجود استفاده از سینما و فیلم است که فکر می کنم من و آقایان«قربانی» و «یداللهی» توانستیم در این زمینه موفق باشیم.

« افشین یداللهی » ضمن عذر خواهی بابت تاخیر افزود: اگر شعر من را هرکسی به جز «خلعتبری» می ساخت و هرکسی به جز «قربانی» می خواند با چنین موفقیتی روبه رو نمی شد.کما اینکه در قسمت اول سریال«شب دهم» این شعر با صدای خواننده ی دیگر پخش شد که با کمال احترام برای آن خواننده ما اعتقاد داشتیم کار در نیامده است.اتفاقا سریال «شب دهم» مجموعه ی قابل توجهی بود که بعضی ها می گفتند نکند اثر تولید شده انقدر خوب باشد که موسیقی فراموش شود اما درنظر سنجی که در آن سالها صورت گرفت عده ی زیادی به موسیقی سریال پخش ده رای دادند و من خرسندی خود را از این مساله اعلام می دارم.

وی در ادامه گفت:یاد دارم یکی از مسولین صدا و سیما گفته بود موسیقی خوبی دارین اما باید دراین موسیقی را در مساله ی تیراژها قوی تر کرد._که من فکر می کنم ایشان نقطه ی قوت را تقطه ی ضعف می پنداشتند_نتیجه هم این شد که دیگر تیتراژ خوبی نشنیدیم.

خیلی از شعرهای من به دلایل نا مشخص و غیر حرفه ای مجوز نمی گرفتند که این مسائل برایم قابل توجه است.به عنوان مثال می گفتند :عبارت«جنون منطقی» چون نمونه ای در عالم واقعیت ندارند نمی توان از آن استفاده کرد ....درنهایت نام کتابم را «جنون منطقی » گذاشتم تا بگویم می شود!

وی درادامه گفت:بسیاری از آثار امروز به دلیل افزایش بسیار ساخته ها نمی توانند با تمرکز بیشتری بررسی شوند در نتیجه به ماندگاری اثر قدیم نیستند اما قطعا ترانه رو به پیشرفت حرکت می کند.ترانه های متنوع و قدرتمندی هستند که امکان اجرا پیدا نمی کنند ...

« علیرضا قربانی » اطهار داشت:استقبال وذوق مردم به من نیرو می داد و همین نیرو باعث شد تا دست به بروز چنین البومی بزنم.همیشه قول می دادم که البوم در دست انتشاری دارم که قرار است فلان قطعه را در آن بخوانم اما یک سری موانع باعث تاخیر در کار می شدند تا اینکه باخبر شدیم این قطعات به صورت غیر مجاز در اختیار مردم قرار گرفته و حتی برخی مراکر معتبر نیز دست به فروش این اثار زده اند!اعتقاد دارم بهترین کارهای «فردین خلعتبری» از نظر آهنگسازی در این اثار بوده استو در خصوص همکاری با «یداللهی» باید به شما بگویم بعضی وقت ها بر سر یک کلمه کلنجارهایی با هم می رفتیم اما نتیجه ی آن چیزی شد که همه از کیفیتش راضی هستیم.امیدوارم رابطه ی دوستی بین ما بیش از پیش شود.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک طینت

عکاس : امین باقری

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه