ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۱۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۴

مهران عباسی : آلبوم 79، فضای کاملاً جدیدی دارد/ از مجموع کار راضی هستم

ریتم نو : « مهران عباسی » تنظیم‌کننده‌ی باسابقه‌ای که در پرونده‌ی حرفه‌ای خود باکسانی چون « محسن یگانه » « شهرام شکوهی » « زانیار خسروی » و... را دارد.ضمن اشاره به سابقه‌ی « سعید شهروز » بیان داشت. بهترین تنظیم‌کننده‌های ایران در آلبوم او حضور دارند و همین امر کار را برای او دشوار ساخته اما خرسند است که می‌تواند در کنار این تنظیم‌کننده‌ها مقایسه شود.
+همکاری با خواننده‌ای که با آلبومش خاطره داری، هیجان‌انگیز است

+ شاید امسال بیشترین کارهایی که از من می‌شنوید از سبک و تخصصم جدا باشند.مهران عباسی : آلبوم 79، فضای کاملاً جدیدی دارد/ از مجموع کار راضی هستم مهران عباسی : آلبوم 79، فضای کاملاً جدیدی دارد/ از مجموع کار راضی هستم

 

 

همکاری شما با « سعید شهروز » برایم جالب به نظر می‌رسد؛ چراکه پیش از آن با چهره‌های نام آشنایی چون « محسن یگانه »،« شهرام شکوهی »و... همکاری داشته‌اید. فکر می‌کند با این شرایط همکاری با « سعید شهروز » کمی پیچیده به نظر بیابد چون او خواننده نسل اول است و سبک ایرانی‌تری دارد.

از زمانی که من دوران تحصیل خود را می‌گذراندم،«سعید شهروز» مشغول خواندن بود. همه‌ی ما زمانی که فکر نمی‌کردیم روزی موزیسین بشویم با این دسته از خواننده‌ها خاطره داشتیم.آن موقع آقای« شهروز» با آلبوم« غزلک» برای ما خاطره سازی کرده بود.به‌شخصه در آن زمان که فکر نمی‌کردم روزی به دنیای موسیقی وارد شوم ،آلبوم او را گوش کردم .همکاری باکسی که از طریق گوش کردن به آلبومش با او خاطره داری، هیجان‌انگیز است. او خیلی تجربه‌های زیادی دارد و درواقع این آلبوم نهمین آلبوم «سعید شهروز» است که از میزان تجربه‌ی او حکایت می‌کند. کسی که توانسته نهمین آلبوم خود را به بازار موسیقی عرضه کند بی‌شک آدم بی‌تجربه‌ای نیست.

به‌هرحال با من در مورد این کار صحبت شد.و با توجه به پیشینه این خواننده، برای من افتخاری بود که با ایشان کارکنم.. فضای این آلبوم ،فضای کاملاً جدیدی را دربرمی گیرد .یک اثر الکترونیکی که با سبک پاپ نیز زلفی گره‌زده.این اثر را دوست دارم چراکه از ترانه تا ملودی انرژی و زمان گذاشتیم . از اینکه در این آلبوم کنار دوستانم حضور داشتم خیلی خوشحالم و از مجموع کار راضی هستم.امیدوارم که هواداران سعید(شهروز) از تنظیم من راضی باشند.

این همکاری ادامه پیدا خواهد کرد؟

صد در صد! به‌غیراز رابطه خوبی که داری؛.رابطه‌ی حسی خیلی خوبی روی آثار داریم...

سعید خواننده‌ای پرانرژی و کار بلدی هست .این امر باعث همکاری‌های بیشتر ما خواهد بود.

فکر می‌کنید می‌شود فضاهای جدیدتری برای« سعید شهروز» در نظر گرفت؟

در حال حاضر به آن فکر می‌کند و پیشنهاد می‌دهیم . باید سبکی متفاوت داشته باشیم که او بتواند الهام‌بخش شاعر و آهنگساز باشد. نمی‌خواهم من را صرفاً یک موزیسین الکترونیک بدانند .چون به‌هرحال این‌گونه می‌نماید که وقتی شما فوق‌لیسانس دارید می‌توانید در مقطع فوق‌دیپلم هم تدریس کنید.این قسمت موزیک _ازنظر فضا و ساختار_خیلی تخصصی است.شاید امسال بیشترین کارهایی که از من می‌شنوید از سبک و تخصصم جدا باشند.

کارهای دیگر آلبوم را شنیده‌ای؟

بقیه کارها را نشنیدم .چون وقتی‌که من آمدم آلبوم در دسته‌ی زمان‌بندی پیچیده شده بود و هنوز قطعه‌ها در حال ساخت بودند و نوازنده‌ها مشغول نواختن!

فرصت نشد که جمع بشویم و همه‌ی کارها را گوش کنیم. ولی یقین دارم همه‌ی دوستان انرژی خود را برای هر چه‌بهتر کردن این آلبوم گذاشته‌اند.

نظرتان را درباره‌ی دوستان نوازنده‌ی دیگری که برای این آلبوم زحمت کشیدند بگویید.

« پیام هوشمند» که از تنظیم‌کننده‌های قدیمی هست و واقعاً خیلی افتخار می‌کند در این آلبوم با ما همکاری می‌کند. زیرا او پر از تجربه و آگاهی است . برای اولین بار است که باهم همکار هستیم . این موضوع کار من را سخت می‌کند. آقای« انوشیروان تقوی» تنظیم‌کننده بسیار خوبی هستند که در این آلبوم حضور دارند و باید بگویم تنظیم‌کننده‌های این آلبوم جز بهترین تنظیم‌کننده‌های ایران هستند.از طرفی به خاطر وجود آن‌ها به خود می‌بالم و از طرفی هم می‌دانم کار برای من سخت می‌شود.به‌هرحال در کنار این دوستان باید مورد قضاوت و عرض یابی قرار بگیرم که باعث خرسندی من است..

جدیداً با چه کسانی همکاری می‌کنید؟

با «محمدکاظمی»در تعامل هستیم و قطعاتی را خلق می‌کنیم. با «حمید عسگری»در دو قطعه و در آلبوم «زانیار خسروی» و «بهنام صفوی» هرکدام یک قطعه کارکردم و صحبت‌هایی برای همکاری با «روزبه نعمت الهی» شده است و در آینده این آثار را خواهید شنید.

حرف پایانی

من هیچ‌وقت هواداران« سعید شهروز» را از نزدیک لمس نکرده بودم. اما دیدم وقتی یک کار جدید را به سرانجام می‌رسانیم ، موجی از طرفداران این خواننده به ما پیام می‌دهند فهمیدم که این خواننده چقدر محبوب است.و واقعاً جا دارد بگویم هواداران سعید پرانرژی و خاص هستند .به‌طوری‌که این میزان از انرژی را من در خواننده‌های قدیمی ندیدم! قبلاً که با یک خواننده قدیمی کارکردم آن‌قدر انرژی از هوادارانش نگرفته بودم.انگار همین امسال سعید معروف شده....

شخصاً درباره‌ی قطعه‌ی خود تمام تلاشم را برای راضی نگه‌داشتن هواداران او کردم و امیدوارم این قطعه را دوست داشته باشند.

 

 

منبع: ریتم نو

نویسنده: حمیدرضا کولیوند

عکس : امین باقری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
قاسم کولیوند
United States
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
به امید موفقیت روزافزون برای تمامی هنرمندان مخصوصا مهران عزیز که جایگاه خاصی بین همکارانشون برای ما دارند...
وهمچنین تشکر از شما بابت پست این مصاحبه ارزشمند
تقویم هنری ادامه