ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۴

پالت خنده را به برج شهرش آورد / کنسرت گروه پالت در برج میلاد

ریتم نو : مدت زمانيست كه گروه‌ها و خواننده‌هاي مطرح موسيقي با اجراهاي خيريه عوايد كنسرت‌هاي خود را به نيازمندان مي‌سپارند و گروه " پالت " هم از اين قاعده مستثني نيست.


اين گروه بعد از اجراهاي متعددي كه در خارج از ايران برگزار كرده بودند پنج شنبه، بيست و چهارم خرداد ماه اجراي خود را با اهداف خيرخواهانه به سالن همايش‌هاي برج ميلاد تهران بردند.

اين اجرا كه در برگيرنده قطعاتي از دو آلبوم گروه يعني " شهر من بخند " و " آقاي بنفش " بود با قطعه " يادگار دوست " در ميان تشويق‌هاي تماشاگران آغاز شد و بعد از آن دو قطعه "ماهي و گربه" و "ليلي" در فضاي سالن پخش شد. با پايان اين دو قطعه اميد نعمتي از هيجان بالاي خودش و اعضاي گروه براي اجراي دوباره در ايران بعد از تور كنسرت‌‍هاي خارجيشان گفت.

پالت "باز باران" را به ميلاد آوردن و اين چهارمين قطعه‌اي بود كه براي اجرا انتخاب كردند و كاوه صالحي نيز اميد نعمتي را در خواندن اين قطعه همراهي مي كرد و سپس "والس شماره يك" كه شعري از احمد شاملو را در خود نهان دارد اجرا شد، پايان اين آهنگ با ريتم تند خود تماشاگران را به تشويق و هيجان وادار كرد.

در ميان سوت و تشويق ها و درخواست‌هاي هواداران "مثلث" اجرا شد و "خونه مادربزرگه" كه پايان بخش قست اول اجرا بود با هم خواني حضار به پايان رسيد.

 

در طول زمان استراحت گروه علي ضيا به عنوان مجري وارد صحنه شد و در باره خيريه مهرآفرين كه بخشي از عوايد اجرا به اين خيريه تعلق مي‌گيرد صحبت كرد كه بيشتر به كودكان و زناني مي رسد كه در معرض آسيب‌هاي اجتماعي قرار دارند بعد از صحبت‌هاي او و حرف‌هاي خيرخواهانه او بخش دوم اجرا با بازخواني قطعه معروف "خزان" كه براي اولين بارتوسط اعضاي پالت اجرا مي‌شد آغاز گشت كه تنظيم آن به عهده سردار سرمست بوده است.

و بازخواني‌ها ادامه يافت با قطعه "خانه بر دوش" از عباس مهرپويا كه به گفته اميد نعمتي گويي چهل سال بعد از پالت آن را ساخته است ادامه يافت.

موسيقي آرامي در سالن پخش مي‌شد كه آرامش سالن بعد از مدتي جاي خود را به قطعه "سال تا سال" داد كه در پايان قطعه و در بخشي كه آواها بايد خوانده مي‌شد اهمه اعضاي گروه اميد نعمتي را همراهي مي‌كردند كه باعث به وجد آمدن سالن و شور و شوق در دل تماشاچيان شده بود.

قبل از اجراي "نيمي از ما" اميد نعمتي به اين اشاره كرد كه اين شعر عاشقانه‌اي آرام براي نسل خودشان است و نوشته‌اي از ندا جبرئيلي را خواند و سپس قطعه نواخته شد كه با استقبال خوبي مواجه شد و تصاويري از روزگاران قديم كه در صفحه نمايش به چشم مي‌خورد كه کم‌کم جاي خود را به تصاوير سربازاني مي‌دادند كه رفته رفته با شروع شدن آهنگ سرباز را اعلام مي كرد.

و در آخر "شهر من بخند" آخرين قطعه‌اي بود كه با تشويق حضار همراه شد و گروه پالت سالن را ترك كردند اما تشويق‌هاي مداوم و شور و هيجان و درخواست‌هاي حاضرين آنها را دوباره به سالن برگرداند تا تشويق‌ها ادامه پيدا كند و قطعه "نرو بمان" پايان بخش اجراي پالت باشد.

در اين كنسرت اعضاي گروه پالت شامل روزبه اسفندارمرز، كاوه صالحي، مهيار طهماسبي، داريوش آذر، اميد نعمتي،امين طاهري و سردار سرمست به اجراي اين قطعات پرداختند.

منبع : ریتم نو
نویسنده : شهاب مفخمی
عکاس : دنیا گردینی

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه