ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۴

نخستین فستیوال موسیقی معاصر تهران فراخوان داد

ریتم نو : نخستین دوره فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران با هدف پرداختن به موسیقی معاصر، معرفی آثار و آهنگسازان جوان ایرانی و بین‌المللی و معرفی آثار شاخص (قرن بیستم و بیست‌ویکم) برگزار می‌شود.
نخستین فستیوال موسیقی معاصر تهران فراخوان داد نخستین فستیوال موسیقی معاصر تهران فراخوان داد

این رویداد با همکاری کانون موسیقی موزه هنرهای معاصر تهران و با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موزه هنرهای معاصر تهران، بنیاد رودکی، خانه هنرمندان ایران، موسسه توسعه هنرهای معاصر، مرکز موسیقی نوین اسپکترو، موسسه فرهنگی و هنری افرا کلک آسمان و بنیاد لاجوردی، به‌عنوان یک رویداد هنری مستقل و جوان از چهارم تا نهم اردیبهشت‌ماه 1395 در موزه هنرهای معاصر تهران، بنیاد رودکی و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ستاد برگزاری فستیوال از هنرمندان، گروه‌های موسیقی، انجمن‌ها و علاقه‌مندان فعال ایرانی و بین‌المللی در حوزه موسیقی معاصر دعوت می‌کند تا در این رویداد هنری شرکت کنند.

این دوره از فستیوال در سه شاخه اجرای صحنه‌ای، بداهه‌نوازی، ارائه مقالات و نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود. در بخش اجرای صحنه‌ای در دو زیرشاخه ایران و بین‌الملل، به اجرای آثار آهنگسازان ایرانی و خارجی (قرن بیستم و بیست‌ویکم) اختصاص خواهد داشت. اجراهای صحنه‌ای می‌تواند به شکل اجراهای تک‌نوازی، دونوازی، آنسامبل، ارکسترال و کرال باشد.

بخش بداهه‌نوازی نخستین دوره فستیوال موسیقی معاصر تهران با هدف تعامل فرهنگی و هنری میان علاقه‌مندان به خلق آثار بداهه در محل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار خواهد شد. همه نوازندگان و خوانندگان سبک‌های ایرانی و کلاسیک می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

در بخش ارائه مقالات و نشست‌های پژوهشی با توجه به رویکرد مشخص فستیوال در راستای پرداختن به موسیقی معاصر و با توجه به پیشرفت‌ها و تجربیات روز آهنگسازی و هنر موسیقی، این بخش با ارائه مقالات پژوهشی و نظری در حاشیه برگزاری اجراهای صحنه‌ای و با هدف رشد دانش و فرهنگ عمومی نسبت به گرایش‌های نوین موسیقی، تحلیل و بررسی تاریخ موسیقی معاصر، معرفی، تحلیل و بررسی آثار آهنگسازان ایرانی و بین‌الملل، آسیب‌شناسی و نقد هنری اختصاص خواهد داشت.

نخستین دوره فستیوال موسیقی معاصر تهران به‌صورت غیررقابتی و با دعوت از گروه‌های فعال ایرانی و بین‌المللی در حوزه موسیقی معاصر برگزار خواهد شد.

مهلت ارسال مدارک و فرم درخواست شرکت در فستیوال تا پایان وقت اداری 20 بهمن ماه 1394 است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این فستیوال می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.tehrancmf.com فرم درخواست را تکمیل و به آدرس پست الکترونیکی info@tehrancmf.com ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 88801236-021_ 09383229379 تماس بگیرند.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه