ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۷ دی ۱۳۹۴

کیهان کلهر برای بررسی مقام « بیوک آقا » به مراغه می‌رود

ریتم نو : کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز پیشگام موسیقی ایرانی کارگاه آموزشی «نگرشی به مقام هنری بیوک آقا شکورزاده» را در شهرستان مراغه برگزار می کند.
کیهان کلهر برای بررسی مقام « بیوک آقا » به مراغه می‌رود کیهان کلهر برای بررسی مقام « بیوک آقا » به مراغه می‌رود

کیهان کلهر نوازنده و آهنگساز پیشگام موسیقی ایرانی ساعت ۱۸ دوشنبه ۲۸ دی ماه کارگاه آموزشی «نگرشی به مقام هنری بیوک آقا شکور زاده» را در شهرستان مراغه برگزار می کند. در این کارگاه آموزشی احمد آذرپیرا و هادی آذرپیرا برنامه ای را برای مخاطبان اجرا می کنند.

در سال ۱۳۷۲ علیرضا انصاریان مستندی از زندگی بیوک آقا به نام «زخمه بر زخم» ساخته است که این مستند برای اولین بار نام بیوک آقا را در خارج از شهر مراغه مطرح كرد و پس از آن هنرمندان مطرح داخلی و خارجی برای دیدارش به این شهر سفر كردند. وی بعد از اتمام ساخت مستند «زخمه بر زخم» همچنان زندگی بیوک آقا را تحت نظر می‌گیرد و اتفاقاتی را که بعد از نمایش زخمه بر زخم بر او می‌افتد، در فیلم بیوک آقا به نمایش می‌گذارد.

«بیوک آقا» تلاش ۲۲ ساله فیلمسازی است برای راهیابی به دنیای پر رمز و راز و جوهر شوریده ای که تنها، موسیقی آرام اش می کند. فیلم، روایت کننده مجنونِ عاقلی است که از دنیا کناره گرفته و یا شاید هم نتوانسته با بازی روزگار خود را هماهنگ کند. این فیلم مستند بلند پس از تدوین نسخه نهایی به زودی به اكران عمومی در خواهد آمد.

بیوک آقا از نوازندگان صاحب سبک تار در ایران بود که سال ۹۲ در سن هشتاد سالگی دار فانی را وداع گفت. این در حالی است که شانزدهم و هفدهم تیر ماه سال ۹۱ کنسرتی با هنرمندی بیوک آقا با همراهی احمد آذرپیرا در حضور همایون شجریان در شهر مراغه برگزار شد.

 

منبع : ریتم نو
نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه