ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۸ دی ۱۳۹۵

مهدی رضایی نسب:مرگ ناصر عبداللهی، بدترین بلای موسیقی هرمزگان/ محسن چاوشی! تافته جدا بافته موسیقی ایران

ریتم نو – مهدی رضایی نسب یکی از اعضا و خواننده گروه «مامبو» که طرفدارانشان، او را بانام «مهدی مامبو» می‌شناسند پس از استقبال کم‌نظیر مخاطبان موسیقی از آهنگ «دیگه شادم نمیکنه» در گفتگو با «ریتم نو» از همکاری با «سیروان»، «امید حاجیلی»، «امیرعلی بهادری» و ... صحبت کرد و از انتشار آلبوم رسمی گروه خبر داد.


مهدی مامبو در ابتدای گفتگوی خود در مورد نام گروه گفت: «نام گروه ما «مامبو» و به معنای راز و نیاز باخدا است و هیچ‌وقت پسوند «بند» را برای آن استفاده نکردیم. بنده اعتقاددارم باقدرت خداوند هر کاری ممکن می‌شود به همین دلیل با حسام تصمیم گرفتیم این نام را برای گروهمان انتخاب کنیم.»
این خواننده درباره گروه مامبو توضیح داد: «سعی کردیم تمام جوانب کار را در نظر بگیریم و به بهترین شکل انجام دهیم. در اصل هدف گروه مامبو ترویج موسیقی محلی هرمزگان و نشان دادن فرهنگ و موسیقی غنی این استان در سطح کشور و حتی بین‌الملل است اما این بدان معنا نیست که از ما کاری به گویش فارسی منتشرنشده باشد و یا نشود.»
مامبو تصریح کرد: «ما قطعه‌ای با ترانه و آهنگسازی «امیرعلی بهادری» منتشر کردیم و به‌زودی قطعه‌ای دیگر با گویش فارسی نیز به انتشار خواهیم رساند.»


وی در مورد همکاری با سیروان خسروی و امید حاجیلی بیان کرد: «همیشه دوست داشتم با بهترین‌های موسیقی کارکنم. بسیاری معتقد هستند گروه ما هزینه‌های مالی زیادی برای تنظیم و پخش این قطعات متحمل شده است اما درواقع این‌گونه نیست و اگر شما موسیقی خوب ارائه بدهید، می‌توانید هرکسی را متقاعد سازید و از همکاری با سیروان خسروی (که از بهترین تنظیم‌کنندگان ایران است) در قطعه «یادت نیست» بسیار خوشحال هستیم.»
مامبو اضافه کرد: «زمانی که برای تنظیم، قطعه «واکس چه» را برای امید حاجیلی فرستادم، بسیار استقبال کرد. همچنین در زمینه نوازندگی با همایون نصیری(پرکاشن)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک) و فیروز ویسانلو(گیتار کلاسیک) همکاری کردم.»
این خواننده در مورد همکاری با «امیرعلی بهادری» خاطرنشان کرد: «به نظر من امیرعلی(بهادری) از بهترین ترانه‌سرایان ایران است و همکاری با وی و تنظیم خوب «آرون حسینی» که بسیار دوست دارم، کارش را به یکی از زیباترین کارهای گروه ما بدل کرد. همچنین عقیده دارم در زمینه ترانه‌های فارسی، بهادری بهترین گزینه است.»
وی در مورد دیگر همکاری‌اش با استاد «محمد شهسواری» توضیح داد: «در بندرعباس با ایشان همکاری‌های زیادی داشتیم و آن‌قدر انسان بزرگی است که می‌توانست به ناصر عبداللهی دوم تبدیل شود. جدای از هنر ترانه‌سرایی و آهنگسازی‌شان، بسیار زیبا می‌خوانند و در کنار ایشان همیشه احساساتی می‌شوم.»
مهدی مامبو که با افراد سرشناسی در زمینه موسیقی همکاری کرده است از لغو یک همکاری با گروه موسیقی معروف دیگر خبر داد و افزود: «ما قرار بود یک همکاری ویژه با گروه دنگ شو داشته باشیم که به علت پاره‌ای از مشکلات این همکاری لغو شد.»
وی در ادامه صحبت‌هایش از علاقه‌ی خود به «محسن چاوشی» گفت و افزود: «خیلی سخت است شخصی را پیدا کنید که عاشق چاوشی نباشد. او ترانه و ملودی را به‌خوبی می‌شناسد و با صدایی جادویی مخاطب را به سمت خود جذب می‌کند و به همین دلیل وی در موسیقی امروز ایران به تافته جدا بافته بدل شده است.»
این خواننده بندرعباسی درباره وضع موسیقی جنوب و بندرعباس گفت: «بدترین بلایی که می‌توانست سر موسیقی هرمزگان بیاید، مرگ ناصر عبداللهی بود! به عقیده‌ی بنده اگر ناصر عبداللهی امروز در جمع ما حضور داشت می‌توانست همچون یک حامی و بزرگ‌تر، جریان موسیقی هرمزگان را کنترل و اداره کند.»
مامبو اضافه کرد: «ناصر عبداللهی بسیار مهربان و دلسوز بود و از پیشرفت همکارانش بسیار خوشحال می‌شد، چیزی که به عقیده‌ی من در موسیقی امروز خیلی کم‌رنگ شده است.»
خواننده گروه مامبو درباره آینده گروه گفت: «بنده به همراه حسام (خواهرزاده‌ام) موسیقی‌هایی را انتخاب و برای تنظیم قطعات نیز همفکری می‌کنیم و ازآنجایی‌که اعتقاددارم باید با بهترین‌ها کارکرد، با چند شرکت خوب برای پخش آلبوم در حال مذاکره هستیم و سعی می‌کنیم به‌زودی آلبوم ر منتشر کنیم و برای اجرا آماده شویم.»
وی از انتشار دو قطعه برای نوروز امسال خبر داد و افزود: «مجوزهای پخش یکی از قطعات برای صداوسیما صادرشده است.»


منبع: ریتم نو
نویسنده: محمد کمالی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه