ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۱۱ آذر ۱۳۹۴

هئیت شاعران حسینی به مناسبت اربعین برگزار شد

ریتم نو: سه شنبه شب، دهم آذر ماه سال جاری، اولین گردهمایی مذهبی شاعران به شکل حضور در هیئت عزاداری به مناسبت اربعین حسینی با همت کانون ادبی زمستان برگزار شد. به همین مناسبت کانون مذکور استثنا جلسه‌ی هفتگی شعر خود را برگزار نکرد و در عوض بانی به وجود آمدن نخستین هیئت مذهبی با شرکت شاعران پیشکسوت و جوان گردید.


حضور طیف‌های مختلف سنی نشان دهنده‌ی اهتمام و توجه صاحبان قلم به این مهم بود. از جمله کسانی که در جلسه‌ی فوق حضور داشتند می‌توان به «محمد علی بهمنی»، «عباس براتی پور»، «عبدالجبار کاکایی»، «علی آبان»، «مرتضی امیری اسفندقه»، «بهمن زدوار»، «صابر ساده»، «داوود رحمت الهی»، «علی ایلیا»، «امید بیگدلی»، «امیر حسین کاکایی» و...اشاره کرد در این میان حضور «سید ناصر هاشم زاده»(نویسنده ی مقالات فلسقی و هنری در مطبوعات )نیز به چشم می‌آمد.

مطابق اکثر هیئت‌های مذهبی ابتدای جلسه با قرائت قران شروع شد و درادامه پس از خواندن زیارت عاشورا «مرتضی امیری اسفندقه» اشعار آیینی خود در خصوص اربعین حسینی را برای حاضرین در جمع عرضه کند.

پس از آن«سید ناصر هاشم زاده» چند دقیقه‌ای درخصوص این مناسبات به سخنرانی پرداخت: کربلا در فرهنگ شیعی یاد عهدی است که با حسین(ع) بسته شده است و بر هر شیعه است که همواره این عهد را به یاد بیاورد.

وی درادامه گفت: معرفت دینی ما با در قالب شعر عرضه شده است و بسیاری از حکیمان ما شاعر بوده‌اند اما متاسفانه امروزه به این امور کمتر توجه شده واین امر جزو غفلت‌های ما محسوب می‌شود چرا که خود را از حکمت ایمانمان محروم کرده‌ایم. عده‌ای می‌گویند کل غزلیات حافظ در خصوص موضوعیت کربلا است شما به مطلع اولین غزل دقت کنید«الایایها الساقی ادر کاسا وناولها که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل ها» در ادامه به واژگانی چون مهمل و...توجه کنید ....

در نهایت این جلسه با ذکر مصیبت در سوگ امام سوم شیعیان به پایان رسید.

 



 

منبع: ریتم نو

عکس: امین باقری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه