ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

مجتبی عسگری « آواز کَرَک» را در شیراز روی صحنه می‌برد / آلبوم «خروش» در راه است

ریتم نو – مجتبی عسگری خواننده موسیقی اصیل ایرانی، موزیکال پرفورمنس آواز کَرَک را برای نخستین بار در شهر شیراز و با همراهی گروه نوازی تنبک به طراحی صادق شریعتی و کارگردانی حمید پور آذری به روی صحنه می‌برد.
photo_2016-08-08_00-40-50

موزیکال پرفورمنس آواز کرک تجربه‌ی تازه‌ای از همسایگی موسیقی و هنر اجرا است. قطعات،  ساخته و تنظیم و رهبری سهند شکر زاده، به همراهی گروه نوازی تنبک به طراحی صادق شریعتی و سولیست آواز مجتبی عسگری بن مایه‌ای برای یک پرفورمنس و اجرا نوشته‌ی سعید رضا خوش‌شانس و کارگردانی حمید پور آذری کارگردان صاحب سبک معاصر شده است.


این تجربه‌ی نو، با نگاهی کروگرافیک به موسیقی کرال برای دیدن موسیقی ساخته‌شده است و ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰ در سالن اصلی تالار حافظ(شيراز) به روی صحنه خواهد رفت.


عسگری ضمن اعلام این خبر از انتشار آلبوم «خروش» خبر داد و گفت: «این آلبوم پس از گذشته حدود سه سال، اواسط شهریورماه منتشر می‌شود و در دست علاقه‌مندان به موسیقی قرار می‌گیرد.»


آلبوم خروش اثر مجید درخشانی با صدای مجتبی عسگری است که با مجموعه‌ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی به اجرا درآمده و قطعات آن بر روی اشعاری از مولانا، هوشنگ ابتهاج، قیصر امین پور و علیرضا بدیع شاعر معاصر کشورمان، به‌صورت تصنیف و سازوآواز به ضبط رسیده و شامل چهار تصنیف، سه قطعه‌ی سازوآواز و یک قطعه‌ی ضربی است. دستگاه‌ها، از گام شور آغازشده، به شوشتری و افشاری رسیده و مجدداً در دستگاه شور و دشتی خاتمه پیدا می‌کند.


همچنین مجتبی عسگری که از خوانندگان فعال در عرصه موسیقی اصیل ایرانی است روز پنجشنبه 14 مردادماه به‌صورت آموزشی و با دعوت دانشگاه هنر، وركشاپى را با حضور حدود 50 نفر از اركستر جهانى در تالار وحدت برگزار کرد که جناب آقای الیاسی در بخش تئوری و عسگری در بخش عملی اجرا داشتند.


گفتنی است؛ علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت موزیکال پرفورمنس آواز کَرَک می‌توانند به سامانه فروش www.irantic.com مراجعه نمایند.


photo_2016-08-08_00-12-39


منبع: ریتم نو


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه