كنسرت با تارنوازى قمصرى آغاز شد كه دقايقى با اجراى ريزهاى نرم بر آكوردهاى شرقیاش صدايى مانند سازهاى آرشهای توليد میکرد و سپس فضا ایرانیتر شد و با ورود سازهاى کوبهای ، سوال و جوابهای نتها در لابهلای سکوتها، خبر از تنظيم فكر شدهای حاكم بر كل كنسرت میداد. براى ورود هر شخص به بازى ، سناريوى جالبى نوشتهشده بود.
خوانندهها روى شعرى زيبا از عليرضا كليايى ، همزمان وارد گود شدند و باوجود رعايت بستر همآوایی ، استقلال صداها جلبتوجه میکرد. تنظیمهای نرم و دقيق و لطافت و استوارى صداى خوانندهها فضاى منسجمى را ايجاد كرده بود. بخش اول با قطعهای تكنيكى در حالى تمام شد كه مخاطبين با فرياد احساسشان را به آن نشان دادند.
ورود عود با اجراى تصنيف زيباى وحشى همراه شد كه با تنظيمى متفاوت صداى پوريا اخواص و هاله سيفى زاده را در نقش ماهيگير و همسرش به رخ میکشید.
شهر و غريبى با ورود گيتار فضاى كنسرت را عوض كرد. شايد اين تصنيف محبوبترین قطعهی اين كنسرت بود كه بازهم با شعر كليايى مخاطبين را به تحسين واداشت. فضايى محزون، عاشقانه با آرپژهاى گيتار و تار و صداى زيباى اخواص.
مسلمانى و مستى ، شروع بخش چهارگاه بود كه در آن فضاى نوازندگى گيتار از سبك كلاسيك به فلامنكو نزدیکتر میشد.
تکنوازی قمصرى و سپس قطعهای با فضايى سیاهمشق وار كه به آواز اخواص ميرسيد.
ديوانه میگردم تصنيف بعدى بود كه پیشتر به شكل تصويرى منتشرشده بود. اما در كنسرت با اجرايى بهتر نسبت به آن مخاطبين را به تشويق واداشت.
خواندن قمصرى با بهرخ شورورزى و سوال و جواب با دو خوانندهی ديگر از نكات جالب قطعهی بعدى بود. افسانهی خاموشى كه در اين دو سال محبوبترین اثر قمصرى بوده در پايان با دو نوازی ديوان و گيتار آغاز شد و نشاط مضاعفى را در سالن ايجاد كرد.
همنوازان حصار در آخرین اجرای خود 25 مردادماه به تالار وحدت خواهند رفت. علاقهمندان میتوانند برای اطلاعات بیشتر به سایت www.iranconcert.com مراجعه نمایند.
منبع: ریتم نو