ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

هنرنمایی کامکار و شاگردانش در جشنواره

گروه سنتور نوازی معاصر به سرپرستی اردوان کامکار، جمعه‌شب 22 دی‌ماه سال جاری در سومین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.
هنرنمایی کامکار و شاگردانش در جشنوارهبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این کنسرت در یک سانس ساعت 21:30 در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.
کنسرت گروه سنتور نوازی معاصر در سه بخش به روی صحنه رفت که بخش نخست آن به تریو سنتورِ مهیار طریحی، مصطفی مومنیان و سیاوش کامکار اختصاص داشت و بخش دوم شامل تک‌نوازی سنتور معاصر: قطعات "دماوند" به آهنگسازی و تنظیم اردوان کامکار، "رویا" به آهنگسازی و تنظیم مهیار طریحی، "روان" به آهنگسازی و تنظیم سیاوش کامکار و "رها" به آهنگسازی و تنظیم مصطفی مومنیان بود و در بخش سوم این برنامه با تک‌نوازی اردوان کامکار به پایان رسید.
تریو سنتور که در این کنسرت به اجرا درآمد، پس از آزمون‌های فراوان اردوان کامکار از ترکیب‌های متفاوت سنتورها با ابعاد متفاوت به شکل دو سنتور سل کوک و یک سنتور باس به نتیجه رسیده و تشکیل‌شده که ترکیبی جدید در شیوه‌ی سنتور نوازی معاصر است. اعضای این گروه باوجوداینکه بیش از ده سال است از حضور استادشان بهره می‌گیرند، ناگزیر به تقلید از سلیقه‌ی استادشان نبوده و با رعایت چارچوب‌های شیوه‌ی سنتور نوازی معاصر، بیان شخصی‌شان را با نوشتن قطعات تجربه کرده‌اند که در کنار قطعه دماوند اردوان کامکار در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به اجرا درآمد.
گروه سنتور نوازی معاصر را مهیار طریحی، مصطفی مومنیان و سیاوش کامکار (سنتور) به سرپرستی اردوان کامکار نوازنده سنتور تشکیل می‌دادند.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران برگزار می‌شود.

عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه