به گزارش
ریتم نو، آرسین رهان؛ خوانندهای که برخی از قطعات او به نام بنیامین بهادری شناخته میشد، پس از مدتها لب به سخن گشود و دراینباره گفت: قطعه «یه روزی» که در سال ۸۴ منتشر شد، سبک جدیدی در آن زمان به شمار میآمد و با اقبال عمومی مواجه شد، اما بنا به دلایلی به نام بنیامین بهادری رقم خورد. چنین شبههای چند دلیل داشت؛ اول اینکه من بهرسم قدردانی از بنیامین که شعر و ملودی این آهنگ از ایشان بود ، نام وی را بعد از اسم خودم در موزیک ویدیو درج کردم و بعضی از سایتها شیطنت کردند و در چند ثانیه ابتدایی بخشی از موزیک ویدیو که در آن نام «آرسین» درج شده بود، را بریده بودند که این باعث اشتباه مخاطب میشد. دلیل دیگر اینکه تشابه سبک و استفاده از اتوتیون و افکتهایی که در آن زمان باب روز شده بود، صدایی مشابه را به گوش شنونده القا میکرد و از همه مهمتر سکوت من بعد از پخش دو قطعه «یه روزی» و «من یه قلبم» بود. بعدازآن هم آلبوم بنیامین به بازار عرضه شد و متأسفانه این دو قطعه هم در سایتها در لیست آهنگهای این خواننده قرار گرفت و هیچوقت هم کسی حتی خود بنیامین که در آن زمان تریبون در دست داشت این موضوع را برای مخاطبان مطرح و درباره آن، شفافسازی نکرد.
وی در ادامه گفت: من قصد داشتم کاری متفاوت ازآنچه در بازار بود ارائه بدهم، البته در این موزیک ویدیو هم این اتفاق افتاد ولی به دلیل اینکه کارم قبل از اخذ مجوز پخششده بود، ممنوع کار شدم و بعد از مدتی بنیامین آلبوم ۸۵ را بهصورت رسمی منتشر کرد. به دلیل تشابه سبک، دیگر آن آلبوم که با زحمت فراوان جمعآوری کرده بودم، برایم جذابیتی نداشت ، آن را رها کردم و خستگی کار برایم 10 چندان شد.
آرسین رهان با تأکید بر اینکه بنیامین وظیفه روشنگری داشت، افزود: من بابت این موضوع از بنیامین گلایه دارم و هیچوقت تصور نمیکردم که هیچ اشارهای به این موضوع نداشته باشد، ولی متأسفانه هیچوقت حق مطلب ادا نشد، دلیلش را هم هیچوقت از ایشان نپرسیدم، بلکه فقط سکوت کردم و باورم این بود که خداوند لایتناهی هیچ کوششی را بیجواب نخواهد گذاشت، شاید زمان آن فرانرسیده بود.
وی خاطرنشان کرد: من برای تمامی افرادی که ایشان را حمایت میکنند احترام قائلم چون از موسیقی حمایت میکنند ، کما اینکه در آلبوم جدیدم هم هنوز دو قطعه از ساختههای بنیامین بهادری هست که شاید هواداران بنیامین از آن قطعات هم لذت ببرند. ولی واقعیت امر را نمیشود انکار کرد. موزیک ویدیو من سال ۸۴ و قبل از آلبوم بنیامین منتشرشده بود، حتی چند روز پیش در چند صفحه مطرح اینستاگرام مطلبی را دیدم که قسمتی از موزیک ویدیوی «یه روزی» را پخش کرده بودند، چند کامنت را خواندم و متوجه شدم برخیها هنوز هم روی حرفشان ایستادهاند که خواننده این قطعات بنیامین است.
در حال حاضر از بنیامین توقعی ندارم ، بلکه بیشتر گلایه دارم . چون بهتر بود همانند دیگر همکارانی که از کارهایی که برای دیگران ساختهاند، حمایت میکنند، ایشان هم از کاری که زمانی با ذوق و شوق انجام دادند و با صدای من اجراشده بود، حمایت میکردند یا لااقل اقدامی جهت رفع تصورات اشتباه مخاطب انجام میدادند.
آرسین در انتها گفت: قطعه «یه روزی» با تنظیم جدید و ریتم آرام و با ریتم اسلو توسط تنظیمکننده خوب سبک الکترونیک ، اشکان صدیق آذر تنظیمشده است و ساز ویولن غربی اشکان موسوی روی آن است. چون این قطعه یه کار نوستالژیک بود، سعی کردم بسیار حسی و با صدایی رسا و بدون هیچ اتوتیون اجرایش کنم، چون معتقدم امروزه مردم موسیقی و صدای خواننده را بهصورت واقعی و بدون اتوتیون میپسندند که البته هنر خواننده را در اجرا بهتر میتوانند تخمین بزنند. به نظر افراد اهلفن، بار موسیقیایی قطعه بسیار بالاتر رفته و امیدوارم که موردپسند مخاطب قرار بگیرد ، چون درنهایت این مردماند که تصمیمگیرندهاند.
آرسین رهان دورههای آکادمیک آواز و گوشههای ایرانی را نزد افسانه ملک سپری کرد و پسازآن سلفژ، صداسازی و اصول خواندن کلاسیک را نزد استاد رشید وطن دوست گذراند. و در سال ۸۴ با خواندن در یک فیلم سینمایی به نام «شغال» وارد عرصه حرفهای خوانندگی شد. وی هماکنون آلبومی با تهیه کنندگی خانم سعیده صلاحی با سبکی جدید با مجوز از وزارت ارشاد در دست انتشار دارد که بهزودی وارد بازار موسیقی کشور خواهد شد.